18.1.07

Granit


Så fort jag kommer hem från jobbet byter jag ut jobbkläderna mot
mjukisbyxor och tröja. Knappast speciellt tjusigt men det är såå
skönt att "ta av sig dagen" och bli sig själv på nåt sätt. Nu har
Granit lanserat en klädkollektion med 'baskläder'.
Mjukisälskaren i mig blir genast överförtjust!

Mjukt, skönt och i diskreta toner för oss som inte är
speciellt förtjusta i rosa och andra "mjukisfärger".

Så nu vill jag ha fler erkännanden - bor det en mjukisbyxa i dig med :D?!

Uppdatering 22/1: Vad härligt det är att upptäcka att det finns fler som
är som jag - passionerade "mysbyxor"! Om det är så många av oss som
byter om när vi kommer hem, blir nästa fråga; vad tycker våra män om
saken? Min, han bara skrattar när han ser mig - har era några synpunkter?

40 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är jag en mjukis!
Dagens skönaste stund är ju när jag kryper ner i mysisarna, tvättar bort dagens make-up och tjorvar upp håret i en rufsig boll! Nu sitter jag här i soffan och väntar på sista avsnittet av mys-serien Love my way, har en brasa tänd och levande ljus. Mys är livsnödvändigt!

Anonym sa...

absolut! jag gör precis som du skrev... slänger av mig kläderna det första jag gör, direkt jag kommer innanför dörren! Jag älskar BikBok's alla mjukisdressar:)

Anonym sa...

Yes, här är en mjukis till! Men jag har absolut inga "snygga" mjukiskläder så tack för tipset om Granit! :-)

Anonym sa...

Avundsjuk!
Jag vill också ha nära till en Granit-butik!
Såklart att jag älskar att dra fötterna efter mig med mjukisbeklädda ben... Mina mysbyxor har fleecetyg....inte heller så supersexigt kanske ;)

Anonym sa...

Jajamen, mjukis jag med! Skulle också vilja ha en Granit-butik i närheten,där finns så mycket bra och fina saker:)
Tina/

Anonym sa...

Njae, jag har gärna på mig något som är skönt på kroppen, men att gå omkring i långkalsonger ;) är inte riktigt vad jag tycker är mysigt.
Jag sätter hellre på mig en skön och ledig klänning, och till det ett par fina raggsockor. Mysbyxor har jag däremot när jag målar och donar.
Granits klädkollektion var jättefin, men den skulle jag nog hellre ha på mig i löpspåret (om jag nu skulle ge mig ut på en sådan....)
OCH jag skulle betala en bra slant för att se dig i nattmössa!! :)

Anonym sa...

Absolut! Jag äger tonvis med mysdressar, de åker på så fort jag kliver in genom dörren. *fnissar* Och alla är inte speciellt smickrande heller, men ack så sköna! Jag gillade verkligen den där nya, till och med mössan är ju supercharmig. :)

Anonym sa...

Kan love deg at det ikke går mange minuttene etter jeg er kommet hjem før jeg er i kosedressen!! Deilig!

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Strumpor av och mjuka byxor på, efter arbetsdagens slut. Men jag måste ändå alltid byta kläder när jag kommer från jobbet. Annars blir min lägenhet full av damm och träflisor.

Men barfota och mjuka brallor är skönt! Gärna munkjacka till det!

Anonym sa...

Klart man är! Hyllan med mjukiskläder bångnar under tyngden! Men de här så himla mysiga ut, kanske man skulle ta och testa Granits också... : Man kan väl aldrig få nog av sköna mjukisdressar, och grått är den ultimata mjuksklädesfärgen om du frågar mig! :)

Anonym sa...

Jajamensan!!;) (fast bhn är det som ryker först;))
blandblommoroblad

Anonym sa...

I mitt arbete(inom vården) så har jag mysbyxor/pyjamas (känns det som i alla fall) på mig hela dagarna, så jag vill gärna klä mig lite finare då jag är "ledig" som en kontrast till mina arbetskläder....

Anonym sa...

Jag är mjukisdrottningen! vi har kommet på et "hjemmelaget" svensk ord her i huset for mjukiskläder: Mysbralla!!! Jeg bor i mine mysbrallor , så fort jeg er hjemme på med mysbrallan. Enten en grå, svart, vit, grønn... og korte mysbraller også. Åh mysbralla... jeg eeelsker mine mysbraller :)

Anonym sa...

å ja... jeg vil ha en grå yogabukse, unisex. Jeg må ha!!! takk for linken :)

Elin sa...

din blogg blev fin o fräsch efter omstylingen, men jag saknar luft till vänster om texten, den börjar precis där datorskärmen börjar, känns trångt. annars toppen!

Anonym sa...

Gud vad bra med en kollektion med snygga mjukiskläder att slappa med hemma.
//V

Anonym sa...

Absolut, jag är likadan. Myskläder är det som gäller här hemma!

Anonym sa...

Jag måste också erkänna att det första jag gör när jag kommer hem är att ta av sig sina jobbkläder och drar på sig mjukisbyxorna och en slapp tröja. Det är ju helt underbart att gå runt i sådana kläder.

Anonym sa...

Visst är det härligt med mjukiskläder! Sitter just nu vid datorn i min blåa velourstass från Pret a Porter. Jätteskön!! Skulle gärna kunna tänka mig en grå från Granit oxå. Får kolla nästa gång jag är i Gbg.

Anonym sa...

Känner att jag måste till Granit nu på en gång ;) Finns det nåt bättre än mjukiskläder hemma? Nope.

anna k. sa...

Maria: Ha ha :D! Som en beskrivning av mig - på pricken! Härligt!!!

Pernilla: :D

Hummmlan: Jag har inte heller några snygga mjukisar. Jag stolpar omkring i röda urtvättade fd. målarbyxor eller svarta dito. Det är nog ingen dum idé att hotta upp "sunklooken" lite

Sara: Granit kommer nog till en avkrok nära dig snart ska du se :D! Fleecetyg? Det låter varmt och framförallt "gossigt" som maken skulle säga :D!

Tina: Jag får säga samma sak till dig som till Sara - hoppas att det kommer en till dig med snart! Håller tummarna kära mjukissyster!

Anneli: Långfillingar :D?! Kära Anneli - du har missat storheten i välanvända mjukisbyxor! Fast klänning är ju nästan samma sak :D!
Betala för att se mig i mössa? Det låter som ett spännande upplägg för en utmaning det du!

Nina: Visst är mössan söt? Perfekt för en bad hairday!

Karna: Det är skönt att veta att mysfebern råder i Norge med!

Maria: Barfota är ett måste, helt klart! Är du snickare kanske?!

Anna: Grått är flott även om det blir svart och tomterött för mig! Men jag ska helt klart prova grått nästa gång det är dags att uppdatera mjukisförrådet!

Anna: Ha ha! Samma här!

Vella: Det kan jag verkligen förstå! Jag har också jobbat inom vården en gång för 100 år sedan. Det var många av kollegorna som blev helt nya människor när man träffades privat. Det är rätt kul vad en "uniform" kan göra för en person.

Optimisten: Mysbralla - I love it!
Hoppas du hittar dig ett par grå mysbrallor nu!

Elin: Tack för att du sa till! Det var en person till som nämnde det men jag tänkte inte vidare på det. Jag sitter med en stor skärm och där ser allt ok ut. Jag måste fnula lite med marginalerna. Tack ännu en gång!

anna k. sa...

Vildängel: Men visst är det! Jag gillar verkligen att de satsat på en kollektion "baskläder" - sköna kläder utan krusiduller!

Kattfot: Skönt att vi är så många :D!

Sessan: Det är helt underbart att få "släppa ner håret"!

L8: Blå velourstass? Det lät hur skönt som helst! Tjusigt med!

Tonje: Vad kul att du gillar bloggen - och jag blir ju givetvis jätteglad att du länkar till mig - tack för det kära du!

Syrran: Gör det!!! Se till att lägga ut en bild på dig på bloggen :D!!

Anonym sa...

Til ditt neste spørsmål hva mannen sier:
Hvis jeg er mysbralladrottningen, så bor jeg sammen med mysbrallekungen! Så han sier ikke så veldig mye. Han har kjøpt seg ny mysbralle han da, på lørdag faktisk, marineblå NIKE, så han er så sexy så. Vi myser och vi myser ;)
Jeg prøvde å ringe og bestille den grå yogabrallan men nei, jeg må visst reise til Oslo i butikken. De sa at de holder på å lage webshop. Det gleder jeg meg til :)

anna k. sa...

Optimist: Jag kan verkligen se bilden framför mig - två goa norrmän i mysbrallor :D! Härligt! Jag måste nog se till att min man också blir en mysbyxa!

Vad kul att Granit är på gång med en webbutik - det blir ju något att se fram emot! Det vore verkligen roligt att få se en liten bild på Norges mysdrottning och kung på din blogg!!

Anonym sa...

Inte snickare, jag är träslöjdslärare... därav träflisor och trädamm.

Anonym sa...

Hehe, tja jag försöker ha "fina" myskläder, dvs som ser lite ut som vanliga kläder, inte värsta hösäckarna. ;) Så han har inget emot det. Får dock tvinga på honom mjukiskläderna, förstår inte hur man kan vilja ha chinos på sig i TV-soffan? Nä vad obekvämt säger jag! :)

Anonym sa...

Mitt ex försökte faktiskt ha lite synpunkter om det, han tyckte det var synd att jag klädde upp mig för jobbet, men ner mig när jag kom hem. Så jag försökte skärpa till mig ibland, men måste erkänna att mysbyxorna vann flera gånger. *ler*

Anonym sa...

Vilka härliga kläder! Jag kan inte sitta i soffan med jeans hemma, MÅSTE byta till mjukiskläder!...på jobbet och hos andra går det ju hur bra som helst...måste även ta av mig mina ringar när jag kommer hem :)

anna k. sa...

Maria: Jag hoppas du är en snäll och go träslöjdslärare (klart du är)! Min lyckades avskräcka mig - och mina klasskamrater - från all framtida snickeriprojekt. Han var hysterisk!!

Anna: Jaa, det är nog så jag borde göra, se lite proper ut. Jag ser tyvärr ut som värsta hösäcken med färgfläckar och skrynklor. Maken är som din, ligger i soffan med hårda osköna byxor - jeans. Han vägrar mysbyxor!

Nina: Mmm, vad ska man säga - skönt och praktiskt vinner i längden :D!

Signe: Jag brukar också ta av mig mina ringar när jag kommer hem. Eftersom jag har haft problem med att bära ringar förut (eksem) så är jag lite rädd för att ha på mig dem hela dan - så de åker av omedelbums!

anna k. sa...

Maria: Jag hoppas du är en snäll och go träslöjdslärare (klart du är)! Min lyckades avskräcka mig - och mina klasskamrater - från all framtida snickeriprojekt. Han var hysterisk!!

Anna: Jaa, det är nog så jag borde göra, se lite proper ut. Jag ser tyvärr ut som värsta hösäcken med färgfläckar och skrynklor. Maken är som din, ligger i soffan med hårda osköna byxor - jeans. Han vägrar mysbyxor!

Nina: Mmm, vad ska man säga - skönt och praktiskt vinner i längden :D!

Signe: Jag brukar också ta av mig mina ringar när jag kommer hem. Eftersom jag har haft problem med att bära ringar förut (eksem) så är jag lite rädd för att ha på mig dem hela dan - så de åker av omedelbums!

Anonym sa...

Här åker också kläderna av till förmån för myskläderna. Min pappa har för resten utarbetat ett idiotsäkert system. Innan åtta är pyjamasen mysdress...och vips klockan åtta är det pyjamas igen och man kan gå och lägg sig när man vill...

anna k. sa...

Nettan: Din pappa låter som en person helt i min smak :D! Hälsa honom att det var en mycket smart lösning!

Anonym sa...

Alltid.
Hver dag jeg kommer inn døren etter jobb, hopper jeg direkte i kosedressen.
Har mange, men favoritten er en rosa/pink med hjerter på. Og så må vi ikke glemme mine strikkede strømper:o)
Det er ikke jeg som åpner døren når det ringer på...
Klem fra meg:o)

Anonym sa...

Jag tar på mina det första jag gör när jag kommer in - tränger mig före barnen in på toaleten o byter om *S* Dagens: randiga PoPmysbyxor o en amningströja fr Boob :) Karln min bara ler

Anonym sa...

Ett "hett" tips till er som vill vara lite sexiga mitt i allt mysdressande: på H&M finns en catsuit i myspys-modell, jag har provat den och den var urskön! Lätt och ledig men med ett raffigt uttryck!! Finns både i velour och i vanligt trikåmaterial.

anna k. sa...

Elin: Mmm, det låter mysigt med stickade strumpor! Jag får nog be mamma sticka mig ett par raggsockar!

Kram på dig med!

Jess: Jag tycker det låter underbart jag! En mamma måste ju få vara lite fri!

Anonym sa...

Du verkar vara en som fått kläm på det här med hur man ändrar diverse saker i blogspot. Och jag är som vanligt ute på fel cykelväg, haha ;) Några tips på hur man lägger in egna bilder till typ länkar, rubrikbilden och sådant? skulle väldigt gärna också vilja ha det skrivet på svenska där det stor posted at, men har inte lyckats hitta ngt om det än.. Hmm. Skön blgg för övrigt! =)

anna k. sa...

Maria: En catsuit? Du det låter ju helt klart som ett kul alternativ till den vanliga sunkiga utsyrseln :D!

Vad kul att du kommenterat raring!!

Anonym: Mmm, lite kläm har jag nog! Just nu håller jag på och förbereder ett litet inlägg om ramar så gällande din fråga måste jag be att få återkomma! Jag har en liten idé på hur man kanske kan göra!

Anonym sa...

Absolut.När man kommer hem vill man bara "ta av sig" jobbet och bara ha hemmamys. Jag har lite olika uppsättningar mysdressar och den som är minst populär hos sambon är en rosa från H&M. Jag går under namnet Miss Piggy när jag har den på mig...och jag erkänner att jag ser vissa likheter, mkt rosa!

Anonym sa...

Ok, vad trevligt! Jag håller utkik efter dina tips ;)