25.1.07

Filurer

När jag hälsade på Anneli i måndags fick jag syn på några filurer som låg i en korg i hennes arbetsrum. Jag blev så barnsligt glad när jag fick se de färgsprakande dockorna! Har du inga stora bilder som jag kan få, jag vill jättegärna göra ett inlägg om den där bruna, vad heter hon? Berta - hon är ju hur söt som helst?! Absolut svarade Anneli, men har du läst om dockorna? Nää. Gissa om jag blev full i skratt av beskrivningen av Berta:

"Berta är stark och har ett stort hjärta. Hon tycker om barn och att klappa djur. " ..." (och ganska rund om magen) "

Berta = jag :D!

Ha nu en mysig helg och jag vill tacka rara, söta Anna för mejlet och hennes undran över min frånvaro på bloggen. Det har varit lite mycket den här veckan bara, och dagarna har helt klart bara susat iväg. Men nu är jag här igen :D!

Bilden: Anneli för Cosas Uppdatering: Ser sidan konstig ut i Firefox? Byt gärna till Explorer! Jag har suttit och klippt lite i koden för att försöka rätta till alla konstiga marginaler och lyckas ställa till det lite, underhåll pågår.

Uppdatering 21/1: Tyvärr så verkar det ha hänt en massa med bloggen efter att jag flyttat över den till nya blogger. I explorer dyker det upp felmeddelanden, i Firefox ser den... tja bara konstig ut. Jag måste fundera på vad som hänt. Det kan ta lite tid tyvärr så "hav lite tålamod" go vänner! Kramar från Anna - en kylig måndagmorgon!

19 kommentarer:

Anonym sa...

He, he, hei Berta! Stilige tøy dukker! Ligner hun useendemessig også eller... =0)

Ha en fin helg!

anna k. sa...

Karna: Det vet du :D!! Kram Karna!

an angel at my table sa...

Ursöta små filurer.

Anna sa...

Marie: De är jättefina, jag blev helt förälskad i lilla Berta egenkär som jag är :D!

A sa...

Klart man saknat dig! :) Hihi, söta Berta, kul att få en egen docka. ;) Kan man specialbeställa efter sitt eget utseende? :P Kram och trevlig helg!

Blommiga Karin sa...

Hej!
När jag såg dockorna fick jag lite nostalgiskt minne från min barndom, då jag sydde en liknande docka som jag kallade"Doli".
Vet ej varför.
Min dotter har börjat syslöjd denna terminen och jag har lovat henne att vi kan sy en egen liten docka.Kanske blir en liten bild sedan? Söt liten Berta förresten.
från Blomman (ny på bloggen)

Anonym sa...

Vilka kuliga små filurer och vilken bra benämning på dem.
//V

anna k. sa...

Anna: Du är ju för söt! Är det inte lustigt att dockan jag blev så förtjust i hade en exakt beskrivning av mig själv :D!?

Blomman för dagen: Jag fick också en "backflash" av uppväxten på 70-talet, velour, skrikiga mönster m.m. Klart att du och dottern ska sy er en liten docka - och givetvis ska du ta en bild på slutresultatet! Välkommen in i bloggvärlden förresten (och du, det var roligt att se bilden på änglarna i lådan på din blogg, jag vet vem som tagit bilden :D!) Kram på dig!

Vildängel: Hon som gjort dockorna har verkligen "slagit huvudet på spiken".

Anonym sa...

ååå så kule dukker, hihihi. De var morsomme, forrsten du... jeg ble så inspirert av Cosas og disse små eskimodukkene (du vet dukke i en dukke i en dukke i en dukke) at jeg måtte finne fram mine 3 russiske babushkadukker. jeg har to store damer, en rød og en blå og en liten med mann... :) de er jo så herlige!

Hannele på Hisingen sa...

Man börjar känna sej lite barnslig :)

Embla sa...

Så nydelige dukker! Den med et tre på magen er min favoritt!

Anonym sa...

Hej Gumman!
Jo, lite mysko ser det ut i foxen.
Trevlig helg på dig, Berta hälsar!
Kram!

JULIEK sa...

Dom her filurene er ju bare underbara : )

Anonym sa...

Oh, så underbara filurer.... man blir glad...

Tankevågor sa...

De är ju helt underbara! Man blir så himla glad av att se dem. :D

Spets och snor sa...

Vilka roliga figurer! Man får lust att sy själv! Har hon gjort dem själva?

Anonym sa...

De var bare kjempestilige...spesielt Berta;)
Ha en god søndag...

Kattfot sa...

Vilka härliga filurisar . Åh dom kan ju få vem som helst på bra humör :-)

Albin sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag är ny i bloggvärlden och söker lantliga bloggar till min länklista och du skulle passa perfekt där! Är det OK? /Lena