29.1.07

Känner du inte igen dig?

Nu håller jag tummarna för att jag får ordning på min trilskande kod. Om allt går som det ska så får jag ordning på koden och utseendet får stryka på foten en stund. Så nu gäller det...

Lite senare: Nää, nu tappar jag sugen för idag. Varför skulle jag vara så klåfingrig och uppdatera till "nya blogger" för? Suck. Jag får stå ut med att det ser ut som det gör för idag.

Ännu lite senare: Nu verkar allt vara som det ska "peppar, peppar". Hör gärna av er om ni ser nåt konstigt... Nu får det vara 'nok' för idag.

Uppdatering: Om du inte är så dum som jag och väljer att köra 'old school' så har Anna en jättefiffig lösning på hur du lägger in din egen banner. Läs den här

10 kommentarer:

Spets och snor sa...

Jag tyckte den var fin sidan och såg inget konstigt. Nu är allt inte så långt till vänster heller!

anna k. sa...

Tack kära du! Jag har upptäckt en massa fel i koden så petig som jag är - men nu har det gått upp ett ljus på hur jag ska göra!!

Anonym sa...

det konstiga är att det nu ser konstigt ut överallt..??

anna k. sa...

Anna: Ja du, här trixas det hejvilt du! Uppdatering pågår!

Anonym sa...

Huff, hva har skjedd....Slik gjør jeg også av og til, og må bare starte helt på nytt...og du som hadde såååå fin blogg....Lykke til!

anna k. sa...

Karna: Tack! Ja varför ska man in och ändra i utseendet för :D? Nu verkar det ok. Ska bli kul att se vad man kan göra med den här nya versionen av Blogger.

Det verkar ju vara lättare att "vara lat" med "page elements" men man är ju inte så fri direkt.

Den som lever får se! Nu gäller det bara att få ordning på bilderna med"

Blommiga Karin sa...

Hej!
Du som har så fin blogg kanske kan hjälpa mig med hur man kortar av bloggsidan.När man skrivit ett inlägg och INTE vill ha en halv meter INGENTING under varje inlägg,hur gör man då?
Tacksam för alla tips,om någon ser detta!Jag är nämligen NY här och det är mycket med det tekniska eller hur Anna?

anna k. sa...

Blomman för dagen: Det är verkligen mycket med det tekniska :D! Jag har tittat på din blogg, och du har ju helt rätt i att man inte ska ha en halvmeter tom yta efter varje inlägg. Är det möjligtvis så att du har tryckt på returtangenten ett antal gånger så det blir en massa mellanslag?

I rutan där man skriver inläggen kan du ju scrolla upp och ner (om man skrivit lång text). Se till att du inte kan scrolla ner, efter den sista textraden. Om du har en massa mellanslag, ställ dig efter det sista skrivna ordet och tryck på deleteknappen tills eventuella mellanslag försvinner.

Testa om det kan vara det här som ställer till det för dig!

Blommiga Karin sa...

Tack!
Anna jag ska kolla detta,när jag skriver mitt nästa inlägg.I bland gör man ju saker som man inte riktigt är medveten om =D
Bra att Filurerna kommit på plats igen.De är bara för söta!

anna k. sa...

Blomman för dagen: Lycka till nu!