8.1.07

Något bättre...

Srax före jul var jag tvungen att köpa mig en ny telefon.
Jag som bara skulle det enklaste, gick hem med en ny K750i
från Sony Ericsson. Med den kan man göra mycket kul
bland annat ta bilder! De här bilderna är mitt första försök!Den 2:a januari. Sista blicken över skogen hemma hos pappa...
Farmors kornell lyser ilsket röd i morgonsolen - nu är det dags att åka hemöver!
Vintrig vy över Viskan där vi tankade.
Det var underbart med snö - men jag ska erkänna att
det var skönt att få se stans blinkande ljus igen!


Jättetack för alla era tröstande inlägg - jag känner mig något bättre nu faktiskt! Jag vill passa på att gratta maken dubbelt, han fyllde 30 i söndags, och i dag klarade han av halkbanan!! Nu är det bara teorin en gång till och sen uppkörningen! Går inte teorin den här gången ska han ta provet muntligt. Som dyslektiker får man endast 15 minuters extra tid så... Oavsett - det går ju framåt och det är ju det som räknas, eller hur?!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara bilder!! Åh, jag vill ha vinter...

Vad roligt med halkbaneframgången. All lycka med teorin nu :-)

Skönt att du känner dig bättre!

anna k. sa...

Lisen: Tack!! Jag håller med dig; VILL HA vinter!! Det här grådasset blir ju ingen glad av...

Jag ska hälsa maken, han är översvallande glad i dag och det förtjänar han som han har slitit!

Anonym sa...

Skönt att du känner dig bättre! jag är själv lite förkyld, men jag hoppas att jag ändå kan få min cytostatika dos på onsdag.Vilka härligt vackra frostiga bilder från norrland, det måste vara underbart att ut och gå i den knarriga snön? och gå in sen i stugvärmen och dricka varm chocklad med vispgrädde,Jag har faktist en halvsyter i norrland men jag har aldrig varit där jag tror det heter Gagnet eller något sådant? Kram på dig Anna från Monica

Anonym sa...

Åh vad härligt med snö. Vi firade jul i Bollnäs i Hälsningland men hade ändå ingen snö. Bilderna du tagit är helt underbara. Vilken stämning.

Håller tummarna innför teoriprovet!!

Tankevågor sa...

Det blev ju jättefina bilder!

Vad roligt att han fixade halkbanan!Grattis till det!

anna k. sa...

Monica: Huva, det var illa. Jag håller tummarna att du är "good to go" på onsdag! Det var så härligt att vakna upp på nyårsdagen till ett vinterlandskap - nåt man inte blivit direkt bortskämd med i år.

Kanske det är Gangef du menar? Du borde verkligen åka upp någon gång och besöka - det är fantastiskt vackert, speciellt på vintern!!

Ha det så gott så länge!

Marie: Visst var det trist när man kom upp och så var det ingen snö :( Jag hälsar maken lycka till från dig - han behöver all uppmuntran han kan få!!

Anonym sa...

Tänk att mobilen kan ta så fina bilder, fast det beror kanske på kvinnan bakom. Underbart med snö, jag vill också ha lite!

Skönt att det går framåt med körkortet, hälsa och gratta maken. Själv tänkte jag börja med teorilektioner den 23:e och sen får vi se hur det går.

Anonym sa...

Flotte bilder du har tatt med din mobil. Og grattis til mannen din, og lykke til med teorien.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh fina bilder i mobilen. Ramarna du har runt bilden är det nån plugin till Photoshop? Jättesnyggt! Gratta sambon från bloggland. Hoppas att han lyckas på teoriprovet!

Anonym sa...

Så bra at du føler deg bedre!!

Grattis med overstått til mannen i huset, og lykke til på glattkjøring og teorien, kommer helt sikkert til å gå bra når han får ta den muntlig!!

Flotte bilder tatt med din nye mobil =0)

Hulda sa...

Så fine bilder du har tatt med mobilen. :)

Snäckan sa...

Skönt att du mår lite bättre och stort dubbelgrattis till mannen din!

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Själv använder jag inte mobilen så mycket, för min riktiga kamera får alltid plats i fickan.

Anonym sa...

Fina bilder, får också snö-längtan! :)

Anonym sa...

Jättefina vinterbilder!
Jag tar själv mina bilder med min mobil, det blir hyfsade bilder utomhus tycker jag - men det är värre inne.

Lenaslera sa...

Fin fina bilder ... Hur gör man sådär snajdigt så att det ser ut som om fotona har en vit ram runt sig? Är det svårt?

Anonym sa...

Å så många vackra blider, vilken underbar blogg du har!!!
Hit kommer jag garanterat tillbaka, tack för att du delar med dig!

Anonym sa...

Så fine bilder da. Dette må jeg også prøve. Fikk overta min manns K800i nettopp. Han fikk en ny på jobben, så heldige meg, hadde en kjempegammel fra før. Har ikke fått prøvd å ta noen bilder enda med ble inspirert nå. Greit å kunne bruke mobilen om man ikke har med kamera : )

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Hos mig föll snön idag men den stannade tyvärr inte länge!

Anonym sa...

Tack kära du, härliga bilder! Oh vad jag längtar efter vintern, men vi vågar inte längre tro på det här i Holland.
Ha det gott.

Anonym sa...

Är inne och läser här lite nu och då - mycket inspirerande! Apropå mobilbilderna måste jag fråga hur blir bilder tagna inomhus?

Anonym sa...

Är det med telefonkameran som du har tagit dessa jättefina bilder?
I så fall vill jag också köpa den telefonen....
Verkligen vackra vinterbilder!