14.2.07

Alla hjärtans dag del två

I dag kom sängarna hem och jag är SALIG, SALIG! När jag och maken var på In my Garden i Mariefred blev vi båda otroligt imponerad av sängen och sängkläderna. Det var så lyxigt att man nästan blev salig. Dröm om min förvåning när jag upptäckte att allt var från Ikea. Eftersom allt var så... gräddigt och härligt så ville vi givetvis kopiera - rakt av :D! Sängen är inte samma, men Sultan Svandal med bäddmadrassen Tuvebo var hur skön som helst att ligga i. När man väl slår till på sänginköp så bestämde vi oss att köpa nya kuddar, täcken och lakan. Påslakanet och örngottet Alvine Strå låg vi i på In my Garden - så om vi har tur i kväll så kanske vi förflyttas lite i tiden, tillbaka till Mariefred ;) !

Uppdatering: Efter sedvanligt svärande över Ikeas monteringsbeskrivningar som får en att känna sig extra dum, fick vi ihop sängen. Sen matade maken mig med choklad i vår nya drömsäng :). Sen somnade vi helt utpumpade... MEN - idag var första gången på evigheter som jag vaknade utan ömmande höfter och leder - hurra! I morgon fredag fortsätter jag med mera House Doctor och ett litet dopspecial!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va lyxigt och härligt det låter! Måste ju passa perfekt att få hem på Alla hjärtans Dag!
I julklapp för ett år sen fick jag en supertjock bäddmadrass och så köpte vi duntäcken och dunkuddar och nytt sänglinne Alvine (blommigt) och nya soffor på Blocket...Vi låg bekvämt både i sängen och soffan helt plötsligt och kändes som på hotell :)

Anonym sa...

Høres deilig ut, er så godt med gode senger, og nytt sengetøy!

Ha en fin valentin dag!

Anonym sa...

Jag har länge varit sugen på att rymma en helg till In my garden med maken och du får det att låta precis så där mysigt som jag misstänker att det är. Jag ska lobba för en trip dit till min födelsedag, helt klart! :)

Valentin kram till söta Anna

anna k. sa...

Signe: Du, det var perfekt :D! Det är verkligen en oslagbar känsla att ligga på en superfluffig säng i nya sängkläder, kuddar och täcke. Den där hotellkänslan höjer verkligen själen och samlivet - för att inte tala om vad man sover gott!!

Vi har bara mönstrade och färggranna lakan, så det var extra hotellyxigt att ligga i kritvita lakan. Krispigt!!

Karna: Det var en kick ska jag säga :D Hoppas du hade en fin Valentin kära du!

Helena: Du ska verkligen lobba för att få med maken dit. Jag lovar att ni kommer att få en kanonvistelse! Hoppas att även du fick en mysig Valentin!

Anonym sa...

Åh vad härligt. Jag längtar också efter en skön och större säng.
Hoppas att vi får se bilder snart :)

Anonym sa...

Grattis! Det var väl på tiden att ni fick er en ny säng, Jag kan inte fatta hur ni kunnat sova i en 1.20-säng tillsammans, fast ni kanske inte ligger bredvid varandra;)

Anonym sa...

Åhhh... en stor säng, vilken dröm! Sen Willmer kom är det mer än trångt i vår säng. 2 barn och 2 vuxna är 2 för mycket! Men om vi köper en större säng så blir sovrummet bara en enda stor säng...
Fast vi förärades med snygga påslakan av sambons jobb/chef - blåvitsmalrandiga från Newport.

Camillas Drömmar sa...

Va härligt det låter, man längtar nästan hem till sängen och klockan är bara 13:00??? hoa!!
Camilla

A sa...

Vad härligt med nya sängar! Vilken Alla hjärtans dag! Och visst blir man sugen på en getaway... :D

W&W form sa...

Vad härligt. Jag längtar till den dagen vi slänger ut vår 120 säng och köper en ny. Dagen kunde ju för er inte passa bättre. Stor Kram

Spets och snor sa...

jag blir sömning bara att läsa om alla gosig nya täcken och kuddar... godnatt, nej inte än men snart...

hulukvarn sa...

Vilken lyx med nya sängar...dock en bra investering...

anna k. sa...

Evasleva: Jag ska absolut försöka ta lite bilder till helgen!

Anneli: Ha, ha - nä vi låg på varandra ;)

Humlan: Ja du, det låter som ett typiskt, men ändå härligt problem som småbarnsföräldrar dras med :D. Jag kommer ihåg hur mysigt det var att tränga sig in mellan mamma och pappa när jag var liten! Men vad rart av chefen - en chef med smak uppenbarligen!

Camilla: Samma här, jag har också längtat!

Anna: Mm, det bler lyckat :D och ja, du ska verkligen ta dig en tripp till nåt trevlig ställe! Perfekt tillfälle att planera bröllop när man är avslappnad, kärleksfull och go ;)

Molly: Det är som ett mått på vart man är i livet det där med sängar - äntligen har jag vuxit upp och slipper trängas med kärestan!

Den inredningstokiga mamman: Sov så gott när det är dags kära du!

Hulukvarn: Japp du har rätt, det var mina ömmande höfter eller plånboken som fick lida. Vi valde plånboken :D!

Anonym sa...

grattis till sängen får man väl säga.
här har ingen säng dykt upp ännu, det skriver dom inget om i sina annonser - vilken leveranstid det är.
men den som väntar på något gott....

trevlig helg

anna k. sa...

Cia: Jag såg din säng - den såg helt UNDERBAR UT! Den kommer absolut vara värd att vänta på! Men jag håller med, det är himmla trist med denna väntan...