29.12.06

In my garden

Vid ingången till husets trädgård möts man av de här vackra skyltarna!
Till vänster ser vi stora huset.

Huset till vänster är 'Garden'.

Här ser vi utsikten från Garden huset. Eftermiddagssolen strålade, vädret
var lagom kyligt och det var svårt att tänka sig att det var två dagar kvar till jul.
Framför oss stod det vackra huset och vi var så förväntansfulla på hur rummet
skulle vara...

Och vad kunde man säga? Rummet var magiskt!!

Känslan av avkoppling och frid var
överväldigande och vi båda tittade på varandra och sa
"Vi kliver inte utanför dörren alls va?!"
Men det är klart, mat måste man ju ha och vi klev utvilade ut från vårt rum och gick in i stora huset för att äta en härlig, stor och framförallt mättande frukost! Resten av dan ägnades åt lite skumpa, goda viner och mys för hela slanten ;)!

Detaljer från stora huset där vi åt vår frukost på en fantastisk glasveranda
på andra våningen. Hela huset var fyllt med fotografier och konst.
Till vänster ser ni en bild på det trevliga ägarparet med son.

Bilder från rummet som fungerar som reception.

Detaljer från badrummet - och mig i "turban"!

Vi åkte direkt hem till julfirande hos svärfar. Och ja, man
kan tydligen klä skulpturer i tomtekläder :D!


Alla bilder, utom julfirandet, är från underbara In My Garden i Mariefred!

Uppdatering 29/12: Tina har lagt ut ett bidrag i julkortsutmaningen!
Uppdatering 30/12: De sista bilderna är utlagda.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Lyllo er!! Vilket underbart ställe. Jag blir alldeles lycklig av bidlerna och av det du skriver och tycker det var en sån jättemysig idé att inleda julen med. Måste varit en rejäl batteriladdare.

Gott Nytt År!!

anna k. sa...

Lisen: Det var toppen på alla sätt och vis! Vi kom direkt från Mariefred till julfirandet. Enda nackdelen att man blev såå utvilad att vi båda mest satt och gäspade vid julskinkan!

Anonym sa...

Jisses vad mysigt ni ser ut att ha haft! In My Garden ser verkligen underbart ut, synd att det ligger så långt bort från mig :)

Anonym sa...

Det ser verkligen inbjudande ut.

anna k. sa...

Ljuvligt Hemma: Men har du vägarna förbi så... Mariefred är jättefint på sommaren så det kanske kan vara värt en avstickare på semestern?!

Hannele: Oh yes!

Anonym sa...

Wow! Vilket underbart ställe!
/Birgitta

www.lyckligagatans.blogg.se

anna k. sa...

Birgitta: Hej hej vad kul men ännu en blogg, måste genast in och kika!

Anonym sa...

Men vad fint! Jag förstår att ni hade det mysigt. :)

Anonym sa...

Åh vad mysigt det såg ut. Kanske en idé inför sommarens semester. Gott nytt år passar jag på att önska med.

anna k. sa...

Nina: Jo det var mys på hög nivå - jag kände mig som en prinsessa ;)!

Tina: Absolut! Som jag sa tidigare, Mariefred är kanon på sommaren!

Anonym sa...

Helt underbart att se dessa bilder!! Samtidigt konstigt att se det jag har sett fast med dina bilder!!;) Härligt! Och att ni har haft det bra förtstår jag. Längtar att få åka dit igen... Gott nytt år!!
blandblommoroblad

Anonym sa...

Som någon redan sa: Vilka underbara inbjudande bilder! Där hade jag själv gärna bott en natt eller två :)
Önskar dig härmed ett gott slut på detta året, ha en fin nyårsafton!
Kram från mig!

anna k. sa...

Anna: Visst är det spännande ibland att få se samma sak, men med någon annans ögon?!

Gott Nytt år på dig!

Sara: Jag önskar även dig ett gott nytt år!!

Anonym sa...

Så fantastiskt det ser ut. Måsta varit en upplevelse att vara där. Skönt att få koppla av i så vacker miljö. Ha ett Gott Nytt År. Tack för att du väckt mitt intresse för bloggandet det har gett mig så mycket. (Jag såg din blogg först)

Anonym sa...

Gott Nytt År!

Anonym sa...

inspirerande! :)

Anonym sa...

Vilket underbart ställe! Dit skulle jag gärna åka. Förstår om ni hade det helt underbart!