16.5.06

Håll det enkelt!

I hallen, har vi ett stort bord, där vi slänger post och samlar högar av diverse sånt man inte vet vad man ska göra av. I bland när andan faller på sätter jag dit någon kvist eller (som i dag) en pelargonblomma i ett glas. Det är otroligt vad det gör för humöret att mötas av något fint när man kommer hem!

En av mina vänner är florist och hon har alltid sagt, "håll det enkelt när det gäller blommor"! Och hon har helt rätt! Ställ en fin bricka med några ljus, glas och fyll med några enkla blomster - svårare än så här behöver det inte vara!

Vackert, och enkelt är helt enkelt bäst!

/Anna

Bilden: Kreatörerna bakom Nordhjem har använt sig av bl.a. rosor, löjtnants-hjärtan och leverbalsam till den här vackra bordsdekorationen!
Se mer fint från Nordhjem här!

13 kommentarer:

Hulda sa...

Helt enig! blomstene kommer mer fram når det er en type i en bukett, eller en farge men ulike blomster sammen.

Annu sa...

I love your blog..even though my Swedish is bit rusty :)

anna k. sa...

Annu: Thank you so much! And I'm a big fan of your 'Ihana Living'!

Have you thought of making an english or swedish version of your webshop? I think a lot of swedes would love to shop - I know I would!

Anonym sa...

Du har så rätt, visst är det så mycket roligare att komma hem och mötas av något vackert. Det första rum jag renoverat när jag flyttat har alltid varit hallen. Just av den anledningen. Det som glädjer mig extra idag är min doftranka som står i fönstret i min hall, den började blomma i morse:)

anna k. sa...

Åh, doftranka! Doften är så bedövande god!! Undrar när min ska blomma...

Anonym sa...

Det är så härligt med blommar! Men jag köper nästan bara snittblommor på våren och sommaren, hmm.. måste skärpa mig, det är ju lika härligt året om! :)

Vet någon vad det finns för norska annons och auktionssidor? Har de ingen motsvarighet till vårt ebay eller tradera?

ps, tack för att jag får vara en hustomte i skafferiet! :D

anna k. sa...

Klart du ska vara min hustomte!! Kanske Hulda eller Karna m.fl. vet om det finns några norska sidor?!

Hör av er om ni vet!

Hulda sa...

vi har ei side som heter finn.no, zett.no, www.netthandelen.no. Det var disse jeg kunne komme på i farta. :-)

anna k. sa...

Anna! Såg du att Hulda kom med adresser åt dig?!

Anonym sa...

Hihi. :) Hulda: tack så mycket! Jag letar efter gamla nummer av Vakre hjem och interiör som jag blivit beroende av sen Anna tipsade om den! :)

Hulda sa...

ANNA: Jeg er også helt vill etter Vakre hjem og interiør!! Har kjøpt de som er kommet ut i år, og snart kommer et nytt, 23.mai! Skulle også gjerne hatt gamle utgaver.

anna k. sa...

Anna: Om du får tag på gamla utgåvor och de finns i fler ex. hör gärna av dig, vill å ha!!!

Anonym sa...

Will do! Enligt hemsidan verkar det som förlaget inte har några gamla tyvärr, men jakten fortsätter! :)