3.6.06

I min fantasi...

...låter maken mig sova ett par timmar till och dukar upp "sommarfrukostbordet" på balkongen. Han bakar sitt goda frukostbröd, gör kaffe och juice, sätter fram saft, marmelad, ost och skinka. Självfallet dukar han upp med finaste porslinet och går dessutom och köper morgontidningarna. Sen sitter vi där som två Ferdinand och jäser i solskenet och värmen!

Tyvärr får jag bara inse att i dag blir det inte så, maken är redan på jobbet och skafferiet tomt...
Jag är hungrig!!!

Bilden: Allt från Isabella Smith. Kannan är ju bara för ljuvlig och duken, ja den är faktiskt en vaxduk! I dag har jag tusen saker att göra och återkommer igen i morgon, förhoppningsvis med nya krafter och massor av kul att berätta om!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Good morning SunShine!
Vilka fina bilder du hittat där!
Jag gillar trådkorgen!:)

Anonym sa...

hur är det med solskenet då?jag skuttade upp i morse när solen sken men när jag hade klätt på mig och ätit var den förvunnit.......
jag gillar också trådkorgen, jag hittade faktiskt ngt liknande full med gamla flaskor, kanske det kommer en bild så småning om.

Kathrine sa...

Takk for kjempemange flotte og inspirerende bilder!Det er alltid kjekt å stikke innom deg!Ha en flott og god pinsehelg!:)

Anonym sa...

Åh hjälp vad mysigt det där lät *drömmer* Ska visa sambon texten när han kommer hem, så får vi se i morgon ;)
Ha en skön helg!

Lindas trädgårdsblogg sa...

I morse lät min man mig sova en timme till och så hade han fixat frukost till mig!

(Tyvärr visste han inte hur stressad jag blev av att kliva upp nio istället för åtta så det blev inte en sån där gemytlig morgon som du drömde om!!). Men jag var jätteglad över frukosten (han fixade även kaffetermos som jag fick med mig till Botaniska).

Ha en trevlig helg! Ledig på måndag?

Hulda sa...

Den voksduken ligner veldig på en jeg har kjøpt også. :) Fine terrassebilder.

Anonym sa...

Hvor har du varit hele dagen, inge fine biller å inga svar på kommentarerne. Ær du på tur?

anna k. sa...

Hej tjejer:
Efter en lång kväll på krogen, mycket snack och skratt bjussade maken på macka och juice!

Man är ju inte purung längre så idag blir det soffan och videon som gäller... Är ledig i morgon så då får det bli balkongavslut och förhoppningsvis lite bilder.

Ha en skön söndag på er och så hörs vi!

Anonym sa...

Har varit utan internet hela helgen, fy tusan! :) Men så möts man av detta underbara kollaget! :) Surfade in på Isabella Smith's sida, och vad mycket underbart! Vill ha! Men det blir nog dyrt när man konverterat till svenska kronor. :/

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

anna k. sa...

Jaha, då har man blivit spammad då!

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»