2.8.06

Jubel i busken!

" Frösö Frasse" chillar och glor trött på den konstiga människan i busken...

Tittut!!

Men vad håller du på med? verkar Elaka Måns tänka.

Maja: Men eller hur, vad gööör hon?

Min käre far blev stolt "kattpappa" för ett tag sedan till 5 stycken raringar och är i bryderi om hur han: 1. Ska kunna skiljas från dem. 2. Hur man får tag på kärleksfulla hem till dessa rara varelser? Jag som är ohejdad hundmänniska och väldigt allergisk, blev genast jätteförälskad och kunde inte låta bli att jaga dem med kamran (platt på mage i busken, ovanpå brännässlor och myror).

Är det kanske någon därute som kan charmas och tänka sig ge någon av de här godingarna ett nytt hem?! Bor ni i Västernorrland med omnejd, hör gärna av er till mig så kan jag förmedla kontakten! För livet på landet är ju inte komplett utan en katt - eller hur?!

/Anna

Tack alla ni raringar som hållit på mig i min frustration! Nu har äntligen någon på "stora huvudkontoret" hittat nåt för helt hoppsan plötsligt så funkar allt! Överlycklig är ordet!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är gudomligt söta, bara det att jag har fem egna!!;)Ja förutom dom vuxna katterna, ALLA katter blir det ju åtta stycken. Jo jag vet kommer snart bli känd för männikan med alla katter. Jag kan inte hjälpa det... dom e så söta!
Fast jag ska "bara" behålla en;) Lycka till med ert katteri.
Anna

Anonym sa...

ÅHHH!!!!!Frasse ser precis ut som min Olle gjorde som kattunge!!
Kattungar är de sötaste som finns, det kniper i ett katthjärta ska du veta, men med tre katter är det en omöjlighet att ta in ytterligare en. Jag hoppas din pappa hittar någon snäll matte/husse till telningarna:)

Mollys Hus sa...

Nähe, vad söta dom var. Jag förstår precis din pappas ångest över att lämna ifrån sej kattungarna. Har själv två katter och en hund, så nu får det nog räcka :( tyvärr!!! Hoppas ni hittar trevliga hem till dom.

Hulda sa...

Helt nydelige kattunger, håper de får gode hjem.

Anonym sa...

Hej! Tur att det har ordnat sig med datorstrulet.
Kattungarna är verkligen bedårande! Jättefina foton med. (Jag känner igen mig i det där att krypa på marken och vad som helst för att få fina bilder ;-)

A sa...

Åh, vilka raringar!! Har också redan två katter, och bor inte i Norrland, så tyvärr. Hoppas han hittar ett hem åt dem, eller om han inte kan skiljas, kan ta hand om de själv. Jag skulle inte heller kunna skiljas från de sötisarna, tänk när såna ögon tittar upp på en, man smälter ju! :)

Skönt att Internet funkar igen!

Anonym sa...

Men guuuud så söta de är!!! Jag fullkomligt smälter bort. Synd att vi inte kan ha en katt eller två nu (inväntar större boende - gärna med trädgård). Hoppas ni kan hitta några bra hem till sötnosarna!

vero sa...

Vi vill jättegärna ha katt, men tyvärr verkar vi bo alldeles för långt ifrån...men otroooligt söta var dom :)

anna k. sa...

Visst är pappas små raringar underbara!! Jag har fått in en intresseanmälan (tjohoooo!) - så håll nu tummarna för att åtminstonde en av dem blir placerad!

Kramar till alla mina kära favoritflickor!

qi sa...

Underbara kattungar, och vilka snygga bilder!

anna k. sa...

Qi: Tack rara du!

Anonym sa...

Synd att man bor i Skåne i stället för Västernorrland.
Kram

anna k. sa...

Lena: Det tycker jag med :) !!! Man kan ju inte direkt posta dem!

Anonym sa...

guuud så goda! :) Finns det något bättre än mini-mojjar:))