4.8.06

Självplock

Ska bege mig ut och plocka mig en härlig bukett blommor i dag efter jobbet. Om det finns frilandsodlingar med självplock av blommor och grönsaker där du bor, åk!! Det är så härligt att få gå på blommande fält med en sax i näven och välja själv! Här hittar du en länk till några ställen i Stockholmstrakten.

Ha en skön fredag kära vänner!

/Anna

Uppdatering och uppmaning: Gå in hos Speja och läs det här inlägget! Trevligare värdinna får vi leta efter! Alla ni med gästrum, sno idén!

Bilden: Jo, jag bytte bild. Blev höstdeppig ju mer jag tittade på buketten! Den nya kommer från www.rappne.nu

7 kommentarer:

Speja sa...

Så ljuvligt. Ängsblommor är så underbart vackert. Jag har sån tur att jag har ängarna alldeles in på knuten - men de är förstås inte så fyllda med blomster. Våra långhåriga kossor är inte särskilt finkänsliga...

Anneli sa...

Jag får hålla tillgodo med egenodlat,
gråbo mest...
Ha en riktigt trevlig helg, Gumman!

Hulda sa...

Det er alltid koselig å plukke en bukett blomster selv. Denne var flott.

Lantliv sa...

Speja: Lyckos dig som har ängar OCH kossor runt knuten! Jag var bara tvungen att puffa för din gästrumsidé - hur bra som helst tjejen!

Anneli: Dito raring!

Hulda: Jo, jag gillade färgerna i den här buketten, lite höstig men med massor av sommar i. Ha en skön helg!

Anna sa...

Va mysigt att gå runt och plocka själv. Trodde inte det fanns i Stockholmstrakten.

Speja sa...

Tack för de uppmuntrande orden! Trevlig helg!

Lantliv sa...

Anna: Jo faktiskt! Två ställen är exempelvis Rosendal ute på Djurgården och Slottsträdgården Ulriksdal i Solna!

Speja: Du är absolut värd dem! Ha en skön helg du med!

Antal som kikar just nu: