4.8.06

Självplock

Ska bege mig ut och plocka mig en härlig bukett blommor i dag efter jobbet. Om det finns frilandsodlingar med självplock av blommor och grönsaker där du bor, åk!! Det är så härligt att få gå på blommande fält med en sax i näven och välja själv! Här hittar du en länk till några ställen i Stockholmstrakten.

Ha en skön fredag kära vänner!

/Anna

Uppdatering och uppmaning: Gå in hos Speja och läs det här inlägget! Trevligare värdinna får vi leta efter! Alla ni med gästrum, sno idén!

Bilden: Jo, jag bytte bild. Blev höstdeppig ju mer jag tittade på buketten! Den nya kommer från www.rappne.nu

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får hålla tillgodo med egenodlat,
gråbo mest...
Ha en riktigt trevlig helg, Gumman!

Hulda sa...

Det er alltid koselig å plukke en bukett blomster selv. Denne var flott.

anna k. sa...

Speja: Lyckos dig som har ängar OCH kossor runt knuten! Jag var bara tvungen att puffa för din gästrumsidé - hur bra som helst tjejen!

Anneli: Dito raring!

Hulda: Jo, jag gillade färgerna i den här buketten, lite höstig men med massor av sommar i. Ha en skön helg!

Anonym sa...

Va mysigt att gå runt och plocka själv. Trodde inte det fanns i Stockholmstrakten.

anna k. sa...

Anna: Jo faktiskt! Två ställen är exempelvis Rosendal ute på Djurgården och Slottsträdgården Ulriksdal i Solna!

Speja: Du är absolut värd dem! Ha en skön helg du med!