29.12.06

Gott Nytt År!

I morgon åker jag upp till Norrland för att fira nyår med pappa, H och kära maken. Jag hoppas att ni har haft ett bra 2006 och jag önskar att vi alla ska få ett magiskt 2007 där vi får hålla oss friska och att inget ska fattas oss. Låt oss korka upp en flaska bubbel och välkomna det nya året - tillsammans!

Det där med nyårslöften är ju ingen idé eftersom jag alltid lyckas bryta dem.
I år blir det nyårsönskningar istället. Här är några...


Jag önskar att vardagsrummet blir klart och att
min dröm om en öppen spis ska bli sann.

Att det ska gå bra för Cosas och att butiken växer så det knakar!
Mindre regn, rusk och ja till en vit jul!
En lång och skön semester och mer tid åt alla vänner!
Att drömköket står på plats en dag.
Att lära mig laga mat och dricka mer choklad.
Att vi hottar till badrummet. Ett badkar står högst upp på önskelistan.

Det här var några av mina önskningar inför 2007. Vad har Du för drömmar?!

Alla bilder kommer från Real Simple

32 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år kära Anna jag hoppas alla dina önskningar ska slå in under 2007! :D Jag hänger såklart på din utmaning, ska ta mig en funderare över mina önskningar. Stora varma kramar och TACK för i år, tack för alla dina fina, inspirerande blogginlägg, lot's of looove! :)

Anonym sa...

Hejsan Lantliv önskningar om matriella ting, har inte så stort värde för mig just nu!...... Utan att bli frisk/ bättre från min cancer som jag kämpar med dagl, och min svåra cellgiftsbehandling ska fungera. Alla ni som är friska skratta mycket, var otroligt lyckliga för just att ni har hälsan i behåll, allt annat kan man klara då, då finnes inga hinder! Gott Nytt År Monica från Helsingborg

Anonym sa...

Gott Nytt År till Dig och jag hoppas att alla dina önskningar slår in :o) //Z

Anonym sa...

Gott Nytt År Anna. Det var en bra önskelista du har för 2007, hoppas att den slår in, för då kommer vi att få se ännu mer fint på din blogg under året! ;-)

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR och TACK för en trevlig blogg. Letar mig in här dagligen och tycker den är jättefin, blir lite sugen att starta en själv över inredningsutbudet här på Österlen.

Hur har det gått med hallen? Ska också göra om vår hall men det är bara på planeringsstadiet änn så länge. Drömmer om ett svart skiffergolv och vita väggar....

Anonym sa...

Nydelig innlegg!!

Godt nyttår til deg også, håper ALLE ønskene dine går i oppfyllelse!!!

Anonym sa...

gott nytt år!:)

Anonym sa...

Vilket fint inlägg du har gjort!
Gott nytt år!
Hoppas att din drömmar slår in, men det kanske behövs mer än 1 år?
:-)
Min dröm, med betoning på dröm finns här:
http://tankebubblor.blogg.se/281206141459_drmmer_om_hus.html
Om vi vinner pengar... he he
Ha ett bra 2007!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilket snyggt typsnitt!!! Hoppas dina önskningar uppfylls. Dock misstänker jag att de inte trillar över er av sig självt bara så där, jag menar jag tror att ni får ha ett finger med i spelet :-) Efter att ha läst Monicas inlägg så önskar jag ju först och främst att jag och mina närmaste får fortsätta vara friska nästa år. Sen hoppas jag att vi gör framsteg på huset utan att stressa ihjäl oss. Och att jag har roligt på jobbet. Och att jag hinner njuta av trädgården.

Anonym sa...

Det där med nyårsönskningar var en mycket god idé tycker jag. Hoppas du får en riktigt härlig nyårshelg!

Anonym sa...

Helt klart mycket bättre med önskningar inför det nya året istället för löften som man ändå bara bryter. Får hoppas att dina önskningar slår in! Ha en Gott Nytt År! Jag ser fram emot 2007 med många fina inlägg! kram!

anna k. sa...

Till er alla - ett gott nytt år!!

Anna: Det vore roligt att se vad du har på önskelistan!! Och det samma till dig, tack för en inspirerande blogg!!

Monica: Du har så rätt så rätt när du nämner hälsan, det var med den tanken jag nämnde att "...vi får hålla oss friska och att inget ska fattas oss." För det är först när man blir riktigt sjuk som man inser att hälsan är nummer ett. Det är verkligen tänkvärt eftersom vi alla ofta tar den för given.

Med orden "inget ska fattas oss" gick mina tankar till rädslan att förlora någon vi håller kär... Något som ofta också tas för givet.

Jag sänder alla mina positiva tankar till dig Monica och håller mina tummar och tår över att du besegrar din cancer!! 2007 ska bli ditt år! Jag hoppas att du hör av dig igen så vi får veta hur du mår! Kram till dig och fortsätt kämpa!

För det är en annan sak, hoppet - man får aldrig förlora det. Utan hopp kan inte livet vara värt att leva. Det är vad jag personligen tror.

Zassi: Jag blir överlycklig över några veckors semester - men det är klart, slår någon av de andra önskningarna in så är de ju en guldkantad bonus!

Lotta: Tack kära du!!!

Veronika: Klart att du ska bli med Blogg - jag, och garanterat fler med mig skulle älska att få veta mer om Österlen!! Go for it!

Hallen, men panelen och det nya golvet är, kors i taket klart! Det ska bara målas och möbleras. Fasen också, känner jag oss rätt så borde jag lagt in den på önskelistan :D!

Karna och Pernilla: Detsamma till er båda!!

Nilla: Tack! Och hi, hi - "om jag hade pengar", de drömmarna kan jag verkligen relatera till :D Gott Nytt år på dig!

Linda: Mejla mig om du vill ha typsnittet! Och du slår då verkligen huvudet på spiken, vi måste ju jobba på drömmarna :D Jag måste verkligen lära mig att slutföra alla projekt jag börjar med! Jag ser fram emot ett spännande trädgårdsår på din blogg!!

Kattfot och Malin: Jaa, visst är det väl en trevligare idé?! Om inte annat så inbillar jag mig att jag slipper stå med konstant dåligt samvete över att jag bryter alla nyårslöften :D!!

Kram på er alla ännu en gång!

Tankevågor sa...

Åh vilket vackert inlägg! Önskningar är helt klart bättre än löften som bryts. Det ska jag också ta fasta på.

Min önskan som ligger närmast hjärtat är att en i min närmaste närhet blir frisk och kommer att må bra nästa år.

Att en ny liten valp kommer in i vårt liv efter vår saknade hund som dog i somras.

Ett nytt badkar/badrum har stått på listan länge....får se om det går.

Gott nytt år! Är så glad att jag hittat din fina blogg!

Anonym sa...

Åh, Anna! Detsamma önskar jag dig:)
Vilket fint inlägg, jag hoppas verkligen dina önskningar slår in.
Otroligt snyggt typsnitt!:)
Kör försiktigt i vrålåket!!

Anonym sa...

Gott nytt år, öppen spids fixar man ju enkelt nu, har jag sett på tv.

Tone sa...

Alle gode ønsker for det nye året fra meg :-)

Anonym sa...

Gott nytt år! Jag skrev ner några av mina önskningar i min blogg.
Ha en riktigt mysig nyårsafton och hoppas att alla dina önskningar slår in!

Anonym sa...

Ja her var det mycke fint. Ønskar deg ett jættefint nytt år : )

Anonym sa...

Vilka fina nyårsönskningar! Jag hoppas verkligen att alla går i uppfyllelse under 2007 :) Gott Nytt År!

Anonym sa...

Med lite hjälp från dig så ska säkert önskningarna slå in. Hoppas att du får en skön nyårshelg och ett makalöst 2007!

Anonym sa...

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt spännande År!

Och jag vill också önska dig, Monica, som kämpar med din sjukdom, ett STORT LYCKA TILL! Jag känner inte dig, men var tapper och stark! Jag vet att man kan klara mycket med en stark livsgnista och lite jävlar anamma. Tänker på dig.

Anonym sa...

Ett riktig Gott Nytt År önskar jag söta Anna!

Kramar

Anonym sa...

Kjære Anna
Jeg vil få ønske deg og din familie et godt nytt år. Jeg håper også at alle dine ØNSKER går i oppfyllelse;o)(Gleder meg til 2007 da skal vi blogge masse...
Kjempe kram fra Elin:o)

Snäckan sa...

GOTT NYTT ÅR på dig vännen! Jag hoppas naturligtvis på ett bra bebisår och att jag kan bli en bra mamma åt vårt lilla pyre. Kramis

Anonym sa...

Godt nyttår ønsker jeg deg og dine også. Du har en nydelig blogg med mange fine bilder. :0)

Anonym sa...

Ha ett underbart och gott slut och ett än mer underbart Gott nytt år!!
blandblommoroblad

Anonym sa...

Gott nytt år! :-)

Anonym sa...

Gott nytt år! Det där var ju bra med nyårsönskningar istället för löften. Det ska jag anamma och skriva ner...

Anonym sa...

Gott nytt år!Hoppas på att alla dina önskningar ska slå in!
lina.tradgardsblogg.se

Anonym sa...

Gott Nytt År!

Anonym sa...

Ojoj vilken blogg... riktigt kul att läsa! Både jag och min tjej älskar denna stilen... *ler* ha det gott. trevligt nytt år!

/Fredrik

Anonym sa...

Önskar dig ett fint 2007, och att många av dina önskningar slår in. Och naturligtvis att du och din familj ska få må bra. För det ÄR det viktigaste. En kram även till Monica. Önskar att jag kunde göra mera...