3.1.07

Lite sjuk

Trots att Bill, Bull, och Frasse växt på sig och numer är tre otroligt stiliga kattpojkar så kan jag inte rå för att jag har ett litet horn i sidan på dem. De gör mig nämligen sjuk. Och det i kubik. Jag åkte upp till pappa med fulladdat medicinförråd för att fira nyår. Inte hjälpte det. Svårt att andas, rinnande ögon och näsa, plus en enorm trötthet gjorde inte den här resan till nån munter tillställning tyvärr... Men vad gör man? Det är bara att härda ut och och snabbt boka ny tid hos den hopplösa företagsdoktorn. Jag får nog slå näven i bordet och kräva starkare grejer helt enkelt.

Nåja, på nyårsafton började det bli kallt och på nyårsdagen vaknade vi upp till ett underbart vinterlandskap!!! Massor av snö och en stor, full sol! Typiskt nog så försvann den synen så fort man kom söder om Sundsvall.

Jag vill verkligen tacka var och en av er för alla fina kommentarer ni gjort i det förra inlägget! En stor, varm (och något krasslig) kram från mig!!

Bilden: Lilla Miffy är också krasslig. Läs mer på Carrot Blog.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt, vi fick göra oss av med vår katt för sonens skull.

Anonym sa...

Jag vet precis hur det kan kännas... är nämligen själv allergisk mot katter. Inge kul alls :( Hoppas din krasslighet går över snart!

Anonym sa...

Vad trist med allergi. :( Krya på sig, både du och Miffy! Stora varma kramar från Småland!

Anonym sa...

Så tråkigt! att vara allergisk mot katter som är så underbara.Min lilla Tingeling det är en birma, är min bästa vän fy vad hemskt om jag inte kunde ha henne kvar men du får ha någon annan snutt att gosa med.... Krya På Dig! och tack för dina varma ord till mig Kram från Monica

Anonym sa...

Stackars Anna....du får helt enkelt göra som min make, åka till Gävle och stämma träff med Kari Kokko (bara namnet!!??) En mystisk homeopat som kokar egen meduxin. Hokus pokus!! Och se min älskling som inte kunde åka tunnelbana bland folk med husdjur har nu tre rara kissemissar i sängen var natt (och då har jag inte räknat in mig själv....purrrr)
Skämt åsido. - Det funkade faktiskt!!

Snäckan sa...

Trist att läsa att du är sjuk. Hoppas att du snart mår bättre! Kramis

Anonym sa...

Stackars dej...nu är ju jag inte allergisk, men mina barn är det så jag förstår hur du har. Hoppas att det ordnar sej för dej...

Anonym sa...

inte ska man jobba om man inte känner sig frisk.
allergi är superjobbigt. jag har en man som just nu går och kraxar för att vi har hundvalpar i hela huset - hundvalpar har starkare doft än det vuxna hundarna - han har aldrig kännt av vår vuxna hund.

god fortsättning på bloggåret 2007

Anonym sa...

Ledsen fördin skull... jag är lika dan super alergisk mot mina djur... men med alergi spruter och medecin håller man de något så när i ordning.... krya på dej och slå näven i bordet hos doktorn...
Ha det gott
Annette