16.1.07

Vad tiden går


Hoppsan vad dagarna har gått! Jag sitter och filar på mitt inlägg om ramar och sliter nästan mitt hår :D. Nä, fullt så illa är det inte tack och lov - men att i text förklara något så enkelt som möjligt är lite av en utmaning. Speciellt som det finns flera olika sätt att göra samma sak på.

Men det reder sig nog. Här kommer en bild på Felix (allergin till trots, jag kunde inte motstå) som jag tagit med min telefon. Även stora bilder blir rätt hyfsade. Man måste dock se till att ha bra ljus och vara stadig på hand. En kameratelefon är ju helt klart ett rätt så bra alternativ till att släpa på en kamera!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Trist med den allergien din, men bilder kan jo du være i nærheten av da...he,he...

Flott bilde, tror ikke jeg får så fine klare bilder med min mobil...må testes ut!

Anonym sa...

vilken goding:) Jag har också en felix-katt i familjen:) hos mami och papi:) Han ser cool ut!

Anonym sa...

Kisse....:) Otroligt vilka fina bilder din telefon tar! Jag kanske ska ta byta...min är gammal som gatan.

Anonym sa...

Oh så gullig! Man vill bara pussa kissen! Ja den där mobilen kanske man skulle skaffa. :)

Anonym sa...

Jag älsar katter men min sambo tål inte, han tål dock hundar så det har vi en! din katt var en söt en!

Anonym sa...

Det var en bra närbild, otroligt att det går att ta så bra bilder med en telefon. Men kissen var en riktig snygging också...

Anonym sa...

åh, vilken typisk kattmin! :)

Gõtt med en mobbe som tar så bra bilder, måste testa om min Moto gör det. Det är ju som sagt smidigt, för mobilen släpar man ju oftast med sig!

anna k. sa...

Karna: Tack och lov för bilder :D! Testa din telefon - den kan nog överraska dig. Men man får öva, öva har jag märkt - men det gör ju inget :D!

Pernilla: Felix är jordens coolaste katt faktiskt! På bilden ligger han på sin älsklingsplats - en hög kartonger!

Anneli: Du - jag kan bara instämma ;)! Fast de äldre varianterna är ju faktiskt bäst, stadiga och pålitliga. De nyare väger ju inte nåt, bara en liten plastbit...

Anna: Jag kan klappa honom från dig nästa gång jag ser honom! Är det dags att skaffa en mobil så kan jag verkligen tipsa om den jag har!

Hulukvarn: Jag tål ju tyvärr inte heller katter precis som din sambo. Men vilken tur att han tål hundar - husdjur är verkligen underbara!

Mia: Eller hur! Jag blir lika förvånad varje gång faktiskt! Han är alfakatten nummer ett i området så det är klart att han är stilig som få!

Malla: Oh, ja - "jag vill ju sova nu - vad vill du?"! Testa mobben din du, hojta gärna till om det blir några bra bilder!

Anonym sa...

Vilken fin katt! Och bilden, jag kommer aldrig så nära min katt med kameran, måste nog köpa en ny med bättre zoom. :) Vad spännande med ditt inlägg om ramar, det ser jag verkligen framemot!

anna k. sa...

Nina: Det kanske krävs en katt som gillar människor, oavsett om de är bekanta eller inte. Felix, har bryr sig inte alls! Fast han har lite problem med barn bara... då brukar han flytta på sig i maka takt :D!

Jag hoppas att jag får till mitt lilla inlägg :D!

Anonym sa...

Jættefin bild, och med telefonen da, imponerende, men fattar inte hur du får det sååååå stort : )

Anonym sa...

Jösses, jag trodde nästan du hade snott en bild av min kisse - Axl! Otroligt lika måste de vara, katterna! :-)

anna k. sa...

Julie: Man kan ställa in storlek i telefonen! Det är klart, större bilder kräver mer minne men man får väl tömma minnet lite oftare!

Helene: Om din Axl bor i Stockholmsområdet är det nog ingen omöjlighet att Felix kan vara pappa :D! Han är en riktig häradsbetäckare!!