19.7.08

Hejdå Dalarna!

Nu har vi lämnat Dalarna och är någonstans utanför Ytterhogdal. Vad kan vi annat säga än att vi kommer att åka förbi Dalarna igen på vår väg upp mot släkten. Varför blåsa E4:an norrut i expressfart när man kan se och uppleva så mycket en bit in i landet, det får ta lite längre tid helt enkelt. För när man har semester, då ska man unna sig att åka lite "krokigt"!

Nu är vi på väg till Ånge kommun. Ånge är så mycket mer än bara en järnvägsknut. Bilden som jag lånat här tycker jag illustrerar det på ett fint sätt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi va kul, jag kom precis upp till Dalarna. Eller igår egentligen! Idag har vi gjort Leksand och Nusnäs. Imorgon blir det Sundborn och Koppargruvan i Falun. Men visst är det fint i Dalarna?!

Kram
/Johanna

Lilla huset på prärien sa...

Nu är jag också hemma men vistelsen i Dalarna har varit fantasktisk för hela familjen. Jag kommer definitivt att åka dit igen - så VACKERT är det!

Kram Jenny

anna k. sa...

Johanna: Åh, ni har det gottigaste kvar, Sundborn är så fint! Man kliver ju bokstavligen in i alla tavlor som man sett tusen och åter tusen gånger! Dalarna rocks, helt enkelt!

Jenny: Jag är helt tagen av Dalarna och speciellt vyerna runt Siljan - åker helt klart tillbaka!

Anonym sa...

Låter jättemysigt. Min sambo blåser dock helst förbi eftersom han inte gillar att åka/ köra bil. Trist... fast jag ska nog övertala honom :)

anna k. sa...

Alexandra: Du måste helt klart övertyga honom, eller ta kontroll över ratten själv :) om du har körkort!

Gott och blandat sa...

Fin bild! ;-) Ha de bra! ;D

Brunkullan sa...

Är född i Ytterhogdal, så det var ju kul att du precis passerat:)

Loppis fynda är knepigt. Men ibland springer man förbi det där lilla extra om man gräver noga i alla korgar och kikar bakom skräpet på hyllorna.
Har hittat några vackra och trevliga fynd i sommar, som jag ska visa senare, men det där SPECIELLA fyndet...nä..inte så ofta:)

Susanne