30.3.06

Åhléns

Som exilnorrlänning har man sedan barnsben, vanan inne att shoppa loss på de stora etablerade varuhusen, roliga småbutiker stötte jag på först när jag flyttade till Stockholm...

Åhléns är ett av varuhusen som jag forfarande besöker då och då eftersom man alltid kan vaska fram prisvärda små guldkorn!

Den här bilden gör mig sugen (läs hungrig!) på att bjuda in vännerna till en ny frukost! Kaffekopparna påminner om farmors finporslin (fast de hade vita prickar) och färgen är helt rätt till vårt kök!!

Bild: Åhlens

2 kommentarer:

Snäckan sa...

Håller med Åhléns (fast i mitt fall i Gbg då) är helt klart en av mina favvisar. Där kan man hitta det mesta i alla de prisklasser!

anna k. sa...

Hittade massa "goa" påskägg för fem spänn styck!! Perfekt!! Ha det så gott så länge!!