10.4.06

Det är som om man vill gråta...

Nu vill jag vila mitt värkande huvud mot Miffy och glömma allt om krånglandes jobbdatorer och projekt som man får sitta hemma och jobba med så att ögonen blöder. När jag är hemma vill jag vara hemma och inte tänka på jobbet. Jag har kollegor som går på full stubin och jobbar sig allt närmre total kollaps... Sån vill jag inte bli. Mitt hem är min borg och inte min chefs!!

The Nordic Bedouin var också på Påskmarknaden på Överjärva gård!! Hon har tagit jättefina bilder från kapellet!! Var jag inte redan gift skulle jag älska att få gifta mig där! Trots det slitna skicket är kyrkorummet magiskt!

Ett tips för alla giftassugna flickor i Stockholmstrakten, kolla in kapellet på Överjärva gård!

/Anna

Bild: Miffy från favoritsaker.se

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle oxå behöva en miffy att luta mig mot =)

anna k. sa...

Jaa, visst vore det skönt!!! Också en dålig/jobbig dag?

Anonym sa...

tack för kommentaren i min blogg. vet att jag måste chansa - samtidigt e jag pga av mitt ex ganska trasig inombords. Inget va som det verkade,. Nuvarande killen verkar dock inget som honom, men rädslan finns kvar...
Tror dock att jag kommer ångra mig om jag inte tar chansen =)

anna k. sa...

Du är så välkommen!! Och jag förstår verkligen din rädsla, been there, done that! Gå på din magkänsla så går det garanterat vägen!!

Och man ska inte vara rädd för den grå vardagen, den blir vad man gör den till och dessutom; finns det något härligare än att bara ligga i soffan och mysa?! (jag är mysdiktator på hög nivå)

Lycka till - ska bli spännande och se hur det går!!!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Huga för stress och övertid. Jag föredrar att få jobbet gjort på jobbet, men det funkar inte alltid. Hoppas projektet närmar sig slutet. Blir du ledig i påsk?

Du, Överjärva gård verkar vara paradiset för Lantliv i stan!

Anonym sa...

Kul att du gillade mina bilder! Ta gärna en till titt på min blogg. Nu har jag lagt ut bilder från den underbara tulpanutställningen på Ulriksdal som jag besökte i söndags. Ljuvliga blommor och kreationer!

Förresten fick jag höra att Överjärva Gård ska ha Loppmarknad i maj. Håll utkik! Jag håller med, vore man inte gift skulle deras Kapellet vara en fantastisk lokal.

Anonym sa...

Anna, bryt upp garderoben och stjäl en
slurk whiskey av maken, så ska du se att både humör och sömn kommer tillbaka!
Kram Anneli

anna k. sa...

Tack kära vänner för alla fina kommentarer! Jodå, tog mig en rejäl paus och glodde på CSI.

Nu känns det lite bättre och det rackarns projektet är "kvävd i sin linda"!

Linda: Överjärva är lite som mitt bardoms Jamtli (Östersund) - mysigt för hela familjen! Påsk, blir hemma i stan med hallrenovering!

Nordic Bedouin: Du hade verkligen toppenbilder, ska bli kul att se hur tulpanerna ser ut!

Anneli: Joru, tror du inte att den rackarns maken skulle märka det ;-) Han är värre än min morsa!!!

Får tjata mig till det i påsk... Hur gick det med tapetseringen förresten?!

Anonym sa...

Tapetseringsrapport: Det gick riktigt bra! Återkommer med före-efter reportage när vi är klara!