12.4.06

Onsdagströst

Sitter skumögd vid datorn, och känner mig såå trött. Känner mig så slut att jag börjar på undra hur det ska gå med stora hallrenoveringen i påsk... Skulle behöva sova i ett par dar tror jag. Hittade den här bilden på allas vår 'husmodersgudinna' Marthas sida. Härliga vårlökar och penséer i pilkorgar tröstar lite i all trötthet!

Vi i Sverige förknippar ju som oftast hyacinter (finns där på bilden) som julblomma. Men borde inte vi ta efter resten av världen och njuta av hyacinter även på våren?! Det är ju faktiskt nu man skulle må riktigt gott av de intensiva färgerna och den goda doften!!

Tusen tack för alla Danmarkstips! Fick även en hel lista av en kollega för några sekunder sedan med en massa spännande adresser! Det ska bli så spännande att få se alla dessa platser!

Joo, känner mig nog lite piggare nu!!

/Anna

4 kommentarer:

Snäckan sa...

Skickar en kram full med energi och inspiration. Hallrenovering låter spännande!

Anonym sa...

När julhyacinterna blommat ut, lägg dem mörkt och torrt. Plantera sedan ut dem i rabatten på våren, så kommer de att blomma våren därpå. På så vis får man njuta två gånger per år av de väldoftande raringarna:)

anna k. sa...

Hej Anneli! Det ska i alla fall jag prova igen nästa år!! Är ju juvligt med hyacinter!

Hur otroligt kul med dina "artiklar"! Måste nog göra en postning om dem!

anna k. sa...

Tackar, tackar Snäckan! All energi mottages tacksamt!

Ja hallen ska bli kul att få fason på! Det är så trist att få mötas varje dag av en "dassig" hall!

Ska ta några bilder så ni får se hur det ser ut nu!