26.5.06

Swedish Chic

Innan jag knyter mig, måste jag bara visa vad Husmusen tipsade mig om; Swedish Chic! Det Londonbaserade företaget summerar kort och gott vad det hela går ut på med orden;

"The light-filled northern interiors with a simple grace that never fails to delight the eye. We love the pale colours and sense of calm."

Jag älskar det här, och tycker att det blir extra intressant att få se våra svenska bruksföremål, genom "främmande" ögon!

Du vet väl vem Husmusen är?! Frida ligger bakom Sveriges största inredningsblogg! Missa inte att gå igenom hennes kategorier; hon har massor av pyssel och smarta inredningslösningar att botanisera bland! Just nu bjussar Frida på fina presenttips, så här i student och bröllopstider!

/Anna

Det röda fatet, jag säger bara; det röda fatet!

11 kommentarer:

Hulda sa...

fine ting, og fine bilder av de to som snekrer og pusser opp. Du er flink til å ta bilder og sette de sammen. :) SE hva som har skjedd på min blogg.. Det funker ikke å legge ut hos meg... det kom 4 ganger..

Anonym sa...

Morrn!
Om du inte redan börjat blanda färg och står med ärmarna uppkavlade.
I vilket vädersträck ligger din balkong?
Vitt (även om du laserar) kan bli jobbigt för ögonen om du har söderläge, jag skulle rekommendera dig att blanda i en gnutta, gnutta grönt:)
Åh, vad spännande det ska bli att se mer? Har du redan koll på vad du ska ha för möbler eller är du på jakt? Lycka till!

anna k. sa...

Hulda:
Det verkar som om det var något problem med Blogger igår. För mig tog det en halvtimme (!) att lägga ut posten om byggkillarna! Vad fint du fått - älskar bilderna från din trädgård! Tack för berömmet om bilderna! Det är verkligen kul att fota och "snickra ihop" dem efteråt.

Anneli:
Nää, nu är klockan snart elva och vi ska käka frukost. Sen blir det åka till den lokale färghandlaren. Hur menar du att det blir jobbigt för ögonen - är det att det blir för starkt ljus i solsken? Vi ska sätta upp en tunn gardin för att ens kunna vara därute. Som skydd för våra ögon och för växterna. Det är full sol och även molninga dagar som i går, blir det jättevarmt. Ska ta mig en funderare över ditt färgförlag!

Ska se om jag kan hitta något fint litet fågelbad också. Vatten ökar ju luftfuktigheten och är ju dessutom fint!

När det gäller möbler så är det upphottning av de gamla möblerna som gäller. Fast när vi släpade ut den stora lådan/soffan så upptäckte vi att den passar bätte i hallen!

Så det kanske får bli en ny fåtölj åt gubben där istället. Jag har mina ögon på Ikeas: Lillberg, gungstol och den nya Ikea Stockholm, den flerfärgade... eller kanske den vita!?

Fortsättning följer i eftermiddag!

Anonym sa...

Spännande att följa utvecklingen på balkongen! Ska verkligen bli kul att se slutresultatet. Köpte din tidningsrekommendation - Vakre hjem & interiör - på Presstop och ska läsa den som belöning efter en storstädning här hemma! Den ser verkligen ut att ha en massa underbara bilder! Lycka till med färgerna!

Anonym sa...

Ja, vitt i solsken är jobbigt.
När det gäller vilken typ av färg, tycker jag du ska använda V-slip, som du späder i vatten och målar tunt, tunt. Det blir sååå vackert. I promise!

anna k. sa...

V-slip? Om man inte kan lita på en dekormålare - vem ska man då lita på!

Ska genast googla så jag vet vad jag ska titta efter!

Sen blir det 'handlarn'

Anonym sa...

V-slip är en vattenbaserad grundfärg.
Ur Alcros sortiment. Liknande finns hos Beckers, men jag vet inte vad den heter. Du får fråga:)

anna k. sa...

V-slipen är inköpt!!

Anonym sa...

Har hittat läckra designprodukter på webbutiken www.design4rooms.se De har inte bara prylar för kök och badrum utan också udda designmöbler och UNDERBARA lampor från den franska designern Céline Wright som jag har letat länge efter....
Så äntligen har jag köpt hennes LUNES lampa och en vas hängande på stållina!!

Anonym sa...

Och kannan! Sett nån sån i butik? Jag hittade flera på ebay.com men det blir ju dyrt att frakta över halva jorden.. :D

anna k. sa...

Anna:
Det finns liknande kannor på Plantagen (!) faktistk! Jag införskaffade en ljust, ljust grön runt påsk!

Nu vet jag ju tyvärr inte om du har nån runt knuten... Men om - hör efter med dem! Billig också om jag inte missminner mig!