13.6.06

Blandade karameller från Julita!

Då stänger vi kapitlet Julita för den här gången - men jag
jag kommer att åka tillbaka!

Herrgårdsbyggnaden, pampig - men lagom!

10-24 juni visas utställningen Blomstrande Ryor där man även kan se Frälsis! "Frälsisgrön" och rosa kan verka som en knasig kombination, men jag tycker det funkar utmärkt!!

En vy från den vackra kyrkans yttergård.

Genom kyrkfönstren strålade ljuset in i den mörka kyrkan.

Antingen lurade farmor mig eller så kallas Vallörten för Drakeld i Medelpad! En riktig barndomsblomma för mig!

/Anna

För övrigt vill jag säga att; prova att byta luft- och bränslefilter själv på din bil; gud vad malligt stolt man känner sig! Kvällen har ägnats åt bilvård, jag under huven och maken med damsugaren i högsta hugg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men Anna, nu blir man ju generad.
Du under huven och damsugaren....

Det har varit roligt att jämföra våra olika ingångar till Julita. Snacka om att de kompletterat varandra!!
Kul, kul!

Anonym sa...

frälsis är så fin.
jag har hittat en gammal trädgårdssoffa (70-80tal) (brun) som jag målat om i en ljus "päronglassfärg", bilder kommer till helgen

anna k. sa...

Cia:
Visst är Frälsis vacker?! Ska bli kul att få se din "frälsisversion"!!

Anneli:
Eller hur! Två människor ser verkligen inte samma saker! Vi får köra nåt mer race framöver!

anna k. sa...

Damsugaren? Fasen, är totalt ordblind när det kommer till bokstaven M!!

Anonym sa...

Hej !
Kul att du kika innom bloggen min som handler om lite av allt!

Här har jag ett tips till dej!
Jag var där i söndags Tyresö slott (tyresö handelsträdgård) masse fint!
Sen en herlig cafe lite längre ned!
Men så mycket inredning var det kanskje inte :-(
Men ett bra tips iallafall!

anna k. sa...

Hej Monica!

Jag har hört talas om att det är fint därute vid Tyresö slott! Då kanske det får bli en utflykt dit också - snart!!