1.7.06

Jag vaknade...

...halv fem av mig själv!! Utvilad och pigg - solen den bara flödar in i lägenheten! Jag kan inte komma ihåg när jag vaknade så här tidigt en lördag senast, om någonsin... Det känns som om jag, bara över natten blivit en ny människa, en lugnare, en mer "jag" på nåt sätt. Hela året är man inställd på nån slags överlevnad med jobbstress och annat hektiskt. Nu är det semester och nu är tiden bara min - och ingen annan än jag själv äger den!

/Anna

Vad ska man göra halv fem en morgon? Jo, vara med på Cias utmaning förstås! Jag äger faktiskt inga burkar. Joo, ett par från Ikea med julmotiv, men de vill jag icke visa upp! Kan en ostkupa räknas!? Även Anna har lagt ut sina burkar.

8 kommentarer:

Vintage Wine sa...

Det är underbart att vakna av sig själv ;-) Skönt med semester!

Jättefin ostkupa, själv har jag en tråkig en i plast.

anna k. sa...

Den här ostkupan har en rar historia faktiskt. Var ute på loppis med maken och svärmor. De hittade massor av prylar - jag ingenting som jag gillar. Helt plötsligt står det en tjej vid en stenpelare och har ostkupan framför sig. Det var det enda föremålet hon hade att sälja!

Jag kände i hela kroppen, den ska jag ha! När jag sa till försäljaren att jag letat länge efter en kupa, berättade hon att det varit samma sak för henne.

Men nu var det dags sa hon; att skiljas. Hon klappade lite på kupan och sa att den skulle få ett nytt, gott hem hos mig.

Tanken över att man lämnar över saker som betytt något till en annan person var lite fin tycker jag. Bara vetskapen om att förre ägaren, älskade kupan gör att jag tycker extra mycket om den!

A sa...

Det låter verkligen skönt med semester! Känner att jag också skulle behöva det. Eller varför inte ett jobb utan stress; finns det? ;) Mysig historia om ostkupan, den var väldigt fin!

Anonym sa...

Jasså!!?? Det är till att vara uppe med tuppen?? Fina glas och burkar. Riktigt lantligt. Jag är med! Har lagt ut mina kaffeburkar nu. Hoppas du gör riktigt fina fynd på loppis i sommar:)

Anonym sa...

jättefin ostkupa och historien om den var ju gullig , se till att förfvalta den väl.

Vintage Wine sa...

Åh vilken härlig historia! Kan förstå att det gör den ännu kärare för dig :-)

Anonym sa...

Åååå, vad härligt med semester. Jag längtar efter min, men snart....Bara 3 dagar kvar nu :)

Det e roligt när grejerna har en historia. Blir liksom mer värda då.

anna k. sa...

Vintage wine:
Jo, lilla kupan känns extra speciell faktiskt!!

Annika:
Snart så är det din tur!! Ha en underbar semester!