29.11.06

Ett hål i själen

Då var det slut på det roliga. Efter att damen på bilprovningen knackat hål på praktiskt taget hela underredet, knäckt av bromsslangen (?) så all bromsvätska rann ur så bidde det ju förstås körförbud. Ursäkta att jag svär, MEN FY FAAAN. Nog för att jag visste att underredet på Fiat är nåt att skratta åt men att det ska kännas så här när det är slut... Ett stort hål i magen över att det inte är nån idé att laga - varför ska man slänga ut minst 15 papp på nåt som kanske håller ett år? Ett stort hål i magen över att min nästa date blir med nån hårdpermanetad dam på banken.

Vi måste ha en ny bil. Bilar är dyra. Min plånbok gråter....

18 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en begagnad SAAB, oljebehandla underredet en gång om året.

anna k. sa...

Carola: Tack för tipset - SAAB gillar jag!

Snäckan sa...

Ajajajaj, trist med bilen men förhoppningsvis åker ni säkrare i framtiden!

anna k. sa...

Snäckan: Jo, man får vara glad över det lilla, att bromsslangen (tor jag det heter) gick sönder där och inte när man är ute på E4:an och snurrar...

Anonym sa...

Men lilla gumsan...ja bilar e ett aber...Hoppas att den hårdpermanetade damen är på bra humör!!;)

Anonym sa...

Suck ja, svåraste är att veta, när man ska sluta laga en gammal bil... när man redan lagt så mycket pengar i den.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Neeeeej, vikket himla skit! Åh jag lider med dig!

Vi har köpt en begagnad Toyota Yaris och är nöjda med den.

Anonym sa...

Åh gumman! Lider med dig. :( Det suger när bilen inte går igenom besiktningen, man blir så lessen. Men hoppas ni hittar en bra och billig bil som håller länge! Själv diggar jag Volvo! :) Kram!

Anonym sa...

Stackars, stackars Anna.....lilla Uno...du får hålla till godo med min lurviga sak på fyra ben med samma namn:)

Små cyklar som far omkring, de hörs nästan ingenting, lite rassel och lite pling, lite rassel rassel och pling....
men bilarna låter så öronen gråter ja bilarna låter så öronen gråter,
men cyklar som

Jag har ingen aning om var det där kom ifrån...inser att du inte skulle klara dig med en cykel. En vespa kanske?
Hur ballt skulle inte det vara?? :)

Anonym sa...

Nei så kjedelig!! Jeg måtte le litt av innlegget ditt også, beklager....., men jeg så for meg hele testen...ikke gøy å være der...uff....føler en seg som en liten unge også når en sitter hos banken, og skal liksom forsvare at en har brukt for en bil...grrrrr....og så til en med permanent da...he,he.....TRØSTE KLEM fra meg!!

Anonym sa...

Jättetråkigt, verkligen! Bilar fullkomligt slukar pengar, det är min erfarenhet :-(.
Numera cyklar jag, man får bra med motion, men det är sååå himla opraktiskt när man behöver frakta saker. Fast en gång cyklade jag faktiskt med en gardinstång i 1 mil - fast hur trafiksäkert var det? ;-)

Anonym sa...

Oj vad trist med din lilla "pärla"!! Man tycker ju om sin bil så jag förstår hur ledsen du måste blivit... Själv fick jag min älskade gamla Saab helt demolerad av biltjuvar i tisdagsmorse så jag vet hur det känns... Nu står den härute och jag vet inte heller om det är värt att laga upp min älskade och väl behövda bil igen:-( Så jag känner med dig!! Kram Sanna

Anonym sa...

Fy vad det kan ställa till med ångest, det här med bilar... Vi har haft problem med båda våra bilar ett tag nu och det är så trist... och så dyrt! /Ella

Anonym sa...

fattar du en gång ser jag en kärring kommer cyklandes med en femtiotalsfåtölj därbak på cykeln EMOT färdriktningen och precis när jag ska säga ett par väl valda ord till tanten så ropar min mamma hej!!!! min älskade mamma har inget körkort och klarar sig ganska bra! ;=)
bilar är svindyra och jag är jätteberoende av bilen...så jag kan inte cykla som jag gjorde förr när jag bodde i stan! nackdel med landet---man blir så beroende av plåtburken...

Anonym sa...

Usch så tråkigt...

Anonym sa...

Usch, bilinköp gör stora hål i plånboken /Ella

anna k. sa...

Anna: Du, det hoppas jag verkligen... Håll tummarna!

Hannele: Oh, yes, så sant!

Linda: Det lutar åt en ny Toyota faktiskt - har bara hört bra saker om det märket.

Anna: Min första bil var en Volvo och det finns inget bättre - det är som att åka stridstank! Tyvärr är den så otroligt soppakrävande i stadstrafik :(

anna k. sa...

Sanna: Jag lider verkligen med dig! Vi har också haft inbrott och det är verkligen hemskt :( Man känner sig nästan våldtagen på nåt sätt...

Loppan: Vilken söt historia!!!!!

Ella, Karna och ni andra söta rara: Tack gullungar!