26.3.07

Först vill jag bara säga...

...tack för alla underbara, rara, söta och goa kommentarer!
Ni får det ju att dallra ända ner i hjärteroten!


Jag, maken och svärmor åkte till Taxinge Slott i lördags. Jag har lärt mig en sak den här gången och det är; "KOLLA OM MINNESKORTET SITTER I KAMERAN!" Känns ju lite surt faktiskt... Alla som varit på Taxinge vet att det bara är en sak som hägrar och det är kakbuffén :D! Och ja, vi åt och åt tills vi nästan sprack...

Eftersom en bra utflykt inte är en bra utflykt om man inte har med sig något hem, så var vi ju bara tvugna att köpa den här skylten från Ib Laursen :D! Slottsbodarna bjuder på hantverk m.m. för alla som orkar shoppa efter kakbuffén.

I söndags fick jag syn på de här. I två sekunder tänkte jag "Kan en 35-åring verkligen ha ett par skor med dödskallar på?". Svaret är jaaaaa!!!

27 kommentarer:

Lotten sa...

Underbar skylt!

Klart du kan ha dö-skalle skor! Go for it!! ;)

anna k. sa...

Lotten: Ja visst kan man ha döskalle skor! Jag är sååå tuff :D!

Anonym sa...

Min dotter har precis sådana skor och jag har funderat på ett par själv - men det klart jag fyller ju inte 35 förrän i november, kanske måste vänta lite : ) Grattis till 1års jubileet - hade jag missat.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jo det där med minneskortet har jag bittert fått erfara. Men det är ju såå lätt att glömma! Kul att du inte är så hemlig längre. Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Visst kan man väl, man kan väl ha vad man vill bara man vill!
//V

Nina sa...

jag gillar döskallar - skor smycken reflexer och älkar plutos döskalleservetter på middagsbordet . och jag är 37 ...kram

Brunkullan sa...

Är också 35. Vill också ha:-)

Brunkullan sa...

Är också 35. Vill också ha:-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Klart du ska fina döskalleskor!!!! Vilken helt underbar tavla du fann, jättethäftig!! Och stort GRATTIS till 1-års jubilieet! Mari.

anna k. sa...

Lantliv: Mja, det är en svår avvägning det där, om du verkligen kan köpa dig ett par redan nu :D! Tack för grattulationerna!

Linda: Visst är det suuurt när man planerat att ha med sig kameran och upptäcker att minneskortet är hemma på köksbordet?! Tack - det är lite ovant att inte vara anonym längre, men det ger sig nog det också!

Vildängel: Du har så rätt, och det är så löjligt att jag ens tänkte på "om det passar sig" eller inte! Jag är helnöjd med pjucksen!

Loppan: Ha, ha - vad skönt att jag inte är ensam :D!!

Susanne: Billigt som bara den 149:- på Skopunkten! Finns i rutig variant med!

Mari: Tack raring för grattisönskningen! Vi har tyvärr inte mycket på väggarna så skylten satt fint!

Anonym sa...

Hahahaha!! Vilken härlig skylt!! En sån skulle jag behöva när jag gör budget:)
Va!!!??? Har du köpt nya puppor???
Helcoola!!
Jag hr också glömt minneskortet EN gång, för det gör man ALDRIG om.

Lotten sa...

Visst är cowboy-tyget coolt! Det finns ju som en massa saker - tapeter, väskor, sovsäck, regnponsho mm. Förra året fanns det tom som en liten skjorta (dam) Hur söt som helst!

Anonym sa...

Klart at 35 åringer kan gå med hodeskaller på skoene, Jack Sparrow er jo mye eldre enn oss...hi,hi...tøffe sko, og fint skilt du har kjøpt deg, nyt våren!

Anonym sa...

Brum, brum - jeg bare elsker utflukter med bil til vakre steder. Den der kakebuffeen høres spennende ut. Tenk å spise så masse kaka man vil.....;o) Ha en fin dag !

Anonym sa...

Minneskort ja....en skolavslutning försvann så - jag dumma mamman hade kvar minneskortet i datorn sen jag laddat in bilder!!

Klart man kan ha döskalleskor :)

http://ettbraliv.wordpress.com/

Här är länken du bad om :)

A sa...

Äh man blir väl aldrig för gammal för att ha på sig det man gillar! :) 35 är väl inget, pah! Schysst skylt, förstår att den tilltalar två bilare som ni! Kram gumman & njut av solen!

anna k. sa...

Anneli: Jag hoppas att jag lärde mig att kolla minneskortet nästa gång. Mycket surt eftersom vädret var kanon och ställena vi besökte mycket bildvänliga... Visst är pjucken coola?!

Lotten: Om man ska prata coola saker så är helt klart cowboytyget ett av de coolaste saker som finns! Kan tänka mig att dina små är överfötjusta!?

Karna: Tack för att du påminnde mig om Jack Sparrow! Nu är jag om ännu nöjdare :D!

Sanna: Taxinge ska du absolut besöka om du kommer till Stockholmstrakten! Missa inte Qvartinge antik som ligger i närheten - ett helt fantastiskt ställe!

Jess: Japp, du vet vad jag pratar om :D! Tack för länken och åh, en blogg med mycket maaat - sånt gillar vi!!

Anna: Här njuts det av solen i fulla drag! Och man tackar och bockar över att du tycker att 35 inte är någon ålder :D!

Signe sa...

Åh, va mysigt att åka till Taxinge! Det är så fint där! Jag har bara varit där vid julmarknad.
Förstår att du köpte skylten, den var jättefin! :)

Josefine sa...

Underbar skylt! Döskalleskorna är ju hur snygga som helst!! :) Bra köp! Kramar i massor!!

Jennyshemochharmoni sa...

Skylten var helt ljuvlig! Den skulle jag helt klart kunna tänka mig :)
Klart du ska ha döskalleskor om du vill :)

Anonym sa...

Coolt! I helgen köpte jag döskalleörhängen. Först tänkte jag också så här -Kan jag verkligen ha såna här som är så gammal! -46:e året. Sen tänkte jag- So What! om jag gillar dem så varför inte! Andra människor får tänka vad de vill!
Kram Lily

Anonym sa...

Vilken mysutflykt! :) Och självklart kan en 35-åring har sådana skor!!! :o)

♥ Pia... sa...

vilka dö..häftiga skor du har...kul..skulle jag komma med de skorna på mitt jobb skulle jag bli mäkta poppis..:)(jobbar på dagis)

Camillas lockar sa...

Klart man kan!!!

Nina sa...

Anna! Gutten min ville INTE ha döskalleskor vad är det för fel på honom då?

Anonym sa...

Man kan allt - om man bara vill tillräckligt mycket.

jag vet bara att jag inte skulle köpa dödskalleskor, men jag hör också till den kategorin som aldrig skulle sätta på mig en foppatoffel, tycker dom är fula.

kakbuffé´däremot har jag också funderat länge på

Anonym sa...

Precis som du själv skriver...Missa inte Qvartinge Antik. Tänker själv bege mig varför inte till påsk. Vilka fina bilder du tar föresten!