9.3.07

Hemma hos Jamie

Jag har alltid varit förtjust i Jamie Oliver. Det är nog hans pojkaktiga charm, den lätta läspningen och den inställning han har till mat som gör att han har en speciell plats i mitt hjärta. Jamie är den enda tv-kock som fått mig att tänka "ja men det här skulle nog till och med jag klara"! Jag har suttit som klistrad framför Kanal 5:s trailers om den kommande serien "Hemma hos Jamie" - har ni sett den? Så gillar ni också Jamie, engelska köksträdgårdar, kök, odling och mat så är det hög tid att boka in tv-soffan den 18 mars!

Bilder: Kanal 5

7 kommentarer:

Vintage House sa...

Det ska vi försöka komma ihåg.. mysig helg på dig..

Anonym sa...

Jag kommer givetvis att befinna mig i tv-soffan! Jag älskar ju Jamie! :)

Ps: Serien Brothers & sisters som börjar samma dag är en riktig höjdare det med!

Anonym sa...

Söndagar framöver kommer bli grymma tevekvällar. För Six feet under börjar om igen på 2:an också. Den bästa serien av dem alla!

anna k. sa...

Snuffie: Ha en dunderhelg du med Snuffie!

Helena: Visst är det svårt att låta bli? Jag ser också fram emot B & S - det är ju riktigt bra skådisar med så det verkar ju helt klart lovande!

Maria: Ja men visst ja, 6 feet börjar ju igen. Jag håller med dig att det är en kanonserie! Skulle gärna vilja ha hela serien på Dvd.

Anonym sa...

Den serien går her nå på TV Norge (torsdager) og var en av de programmene jeg listet opp i går torsdag som "må se på tv i kveld". I går gjorde han jordgubbs resepter og det var jätteroligt å se. Jeg kan styre meg litt for hans sätt å lage jordgubbssylt (jam) på, jeg tycker at når man skal squische mat/jordgubb med hendene sine så får man ta på seg nån latexhanske eller lignende. Men annars er det en super serie :) Hans mat er jättetiltalande :)

Blommiga Karin sa...

Tack för tipset det måste jag kolla!Charmig och kan laga god mat på samma gång=)Sånt gillar vi!
Karin

anna k. sa...

Koselig: Det låter som om man måste bänka sig framöver! Första delen verkar verkligen lovande!

Blomman för dagen: Ja kan man motstå en söt karl med charm som dessutom kan laga mat? Jag kunde det inte (gift med en kock :D)