6.4.07

Glad Påsk!

Jag och maken ska äntligen börja renovera i helgen, tak ska målas och tapeter ska sättas upp. Jag hoppas ni får en urmysig påsk och att inga stormvindar och snöoväder ska drabba er!

Jättekram från anna k.

Det fina ägget hittade jag här.

Svart Påsk
Vad ska man annat säga än att man blir heligt förbannad över att det finns sjuka, snedvridna människor därute som ska kasta skit i form av sexuella anspelningar, skriva elaka kommentarer och bete sig som små futtiga... svin. Har precis pratat med Anneli och jag blir mörkrädd över vad hon (och flera med henne) råkat ut för. Den eller de som ligger bakom det här förtjänar ett riktigt svidande påskris. Läs gärna Vickes inlägg om det hela. Och alla ni, om ni råkar ut för något liknande, blocka ip-adressen, polisanmäl eller vidta andra åtgärder. Den här formen av trakasserier ska vi inte tillåta.

20 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilket fint rede med såna häftiga turkosa ägg!! Var har du hittat dem!? Ha en jättebra påskhelg önskar Mari.

Anonym sa...

Härlig bild!

Anonym sa...

Hej! Ha en jätterolig Påsk och jag hoppas att vi får se vad du har gjort någon gång.

Anonym sa...

Låter som att ni har fullt upp under påsken - lycka till med renoveringen. Glad påsk.

Anonym sa...

Oj, som ni ska fixa där hemma under påsken!
Det blir säkert jätte fint,
när det väl är klart.
Ha, en riktigt
trevlig & glad påsk
/s

Anonym sa...

Glad påsk själv!
Jättefina ägg.

Anonym sa...

De här turkosa äggen får mig att tänka på påskafton för ca 20 år sedan.
Vi skulle ha gäster och var ganska försenade, nästan allt var klart, men äggen skulle målas. Jag insåg att tiden var knapp, och hittade turkos textilfärg i mina gömmor. Jag kokade naturligtvis äggen i en kastrull med textilfärgen upplöst i äggvattnet..Det blev jättehäftiga turkosa påskägg som jag stolt serverade gästerna, och alla tyckte de var jättevackra! Men när vi skalade äggen hade färgen gått igenom skalen, så alla äggen var turkost marmorerade rakt igenom i hela äggvitan! Det var bara att se glad ut och sätta igång och koka nya ägg! Fortfarande än idag så pratar våra vänner om dessa turkosa ägg...fniss
Glad påsk!

hummmlan sa...

Glad Påsk!

Hulda sa...

Hei! Det bladet du skrev om, Rosie, vet du om det kommer ut i Norge også?

Dubbelörn sa...

Vilket underbart rede med den färgen!!!

Hoppas du även hinner njuta mellan varven...

Kramar

Dans på roser... sa...

Hei, hei!!! =0) Så masse fint det var å se her!!! Herlig! Jeg lenker til deg.:)

elin1976 sa...

Høres ut som dere får masse å henge fingrene i denne påsken. Ha det hyggelig. Masse klemmer fra Elin:O)

A sa...

Härlig bild! Glad Påsk-kramar!

Anonym sa...

Glad påsk, fin påskbild.

Camillas lockar sa...

Ska bli spännande att se sen hur det blir! Grymma ägg.

W&W form sa...

å vad fint, som alltid hos dig. Lycka till med renoveringen.
kram

Anna sa...

Det var en perfekt helg att renovera på, för visst kom det både snö och kalla stormvindar. Då vill man ju bara vara inne. Hoppas ni fick mycket gjort! Kram!

Ankan sa...

Hej o glad påsk önskar Ankan, som gillar gammaldags lantlig stil!

A sa...

Du är utmanad darling! Kolla min blogg för mer info!

anna k. sa...

Tack alla rara för alla fina påsk hälsningar! Självfallet ska ni få se slutresultatet - när vi väl kommer dit... Pust och stön!