21.5.07

Förkläden - igen!

Ni som har hängt med från början av ..Lantliv i stan.. kanske kommer ihåg att jag gjorde några inlägg om förkläden för ganska precis ett år sen. Nu har jag suttit ett par timmar och rensat bland alla mina bokmärken och länkar och hittade tillbaka till Tie one on som är en hel blogg om just förkläden! För er som inte var med förra gången, kan det kanske vara kul att uppleva lite förklädesminnen - om du nu inte är en av alla dem som använder dem flitigt :) !

Här kan du se ännu mer bilder på förkläden! Bilden komer härifrån.

12 kommentarer:

Lotta sa...

Jag tycker det är så himla gulligt med förkläden men känner mig själv så himla tjock när jag knutit fast. Så det blir inte så ofta jag använder ett sånt!

Visst, jag kommer och syr gardiner till dig, det är ju det lättaste att sy, bara raka sömmar. Är grymt imponerad av dom som quiltar, och syr lapptäcken efter lapptäcken.

Ha en härlig måndagskväll!
Kram Lotta

anna k. sa...

Lotta: Ha, ha - samma här; som en stoppad korv :D!

Ja, det vore toppen om du kunde komma och hjälpa mig :). Nää, inte ska du behöva det, jag måste skaffa mig en symaskin och lära mig (säger hon som sydde brudklänning själv)... Jag önskar också att jag ockå kunde vara så där påhittig och "pysslig".

Susanne sa...

Tycker förkläden är så vackra. Har ett blommigt, men har växande mage nu som blir större och större :-) Spiller allt på den så ett förkläde modell större vore bra.
Vacker ring det var på fotot.
Ha det gott!

Anonym sa...

Gillar juvelerna.

Gypsy Purple sa...

I just love your blog...stunning!!!!

Anonym sa...

Husker innlegget med forkle du gjorde i fjor...likte nå bedre modellen du brukte på forkleet du fikk fra Hummlan...he,he...

Anonym sa...

Ha ha ha forklær, jeg må le. Vet du hva, jeg kan ikke lage mat og jeg lager ikke så mye mat heller. Men - forklær har jeg! FAKTISK HELE 8 stk! Aner ikke hvorfor folk gir meg det, det må være et hint ;) *skratter*

Lotten sa...

Det finns underbara förkläden men jag känner mig utklädd och tjock som en falukorv i dem ;-)

Drömskåpets Hanna sa...

Älskar förkläden! Får mig att känna mig lite söt och uppklädd när jag bakar.

Anonym sa...

Och jag som för ett ögonblick trodde att du vaxat fingrarna på Oscar och styrt ut honom :D
Apropå förkläden har du sett de ursöta mamma-dotterförklädena vi fått in på Cosas:)

Anonym sa...

Här ser du en till förklädesfantast, kanske ska visa min samling nån gång. Hade dille på små fökläden förut, men har nu över gått till större med bröstlapp, används dock inte endast till matlagning, mer till målning, trädgårdsarbete och dylikt. Kul länk!

Anonym sa...

Jag älskar att ha förkläde på mig. Det händer faktiskt att jag har förkläde på mig bara för att jag tycker det är skönt.