14.8.07

Cosby och html koden

Kommer ni ihåg den här mannen? Vi har blivit med en massa kabelkanaler. Nu får jag chansen att återknyta bekantskapen med Bobby, Sue Ellen och familjen Cosby. Cosbys är lika rara och snusförnuftiga som jag kom ihåg dem. Tempot är såå långsamt och scenerna är så långa att man nästan skruvar lite på sig. I dag är man ju van vid snabba klipp och ett hetsigt tempo. Men det kanske var så världen var. Lite långsammare. Lite lugnare. Personligen önskar jag att tempot kunde gå lite långsammare just nu. Försöker bygga en hemsida åt en bekant och det vill sig inte riktigt. För hemsidor är som barn, elektriska prylar och tjuriga vuxna. Ibland vill de inte vara med. Alls.

Tack för fina och rara kommentarer! Försöker smita åt mig tid för svar och lite mer bloggande. Huga, måtte html koden bli mig nådig :)

Do you remember this man?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är klart jag kommer ihåg Cosby! Ha, ha! ;-)

Li-Mak sa...

Lycka till med hemsidan..Det är väl tålamod som gäller antar jag.
Har länkat till din sida ...
Kram Linda

anna k. sa...

Pethra: Satt du också klistrad framför kanal ett, eller var det två när den gick? Det var "tider det"!

Papper och penna: Tack ska du ha! Det är alltid knepigare när man ska göra en annans design... som inte känns helt rätt. Då börjar det kärva ibladn :) Tack för länken Linda!

Anonym sa...

Jag såg det mkt när jag var liten. Lycka till med hemsidan! Vilka typ av problem har du?

Anonym sa...

Jag säger som dej - jag önskar ibland att världen faktiskt kunde snurra i det där lite långsammare tempot som då :)

anna k. sa...

Sara: Japp, då har vi ett hum om din ålder :D Bara barnet med andra ord! Problemet är väl mest lite problem med att jag inte är så förtjust i hur det hela ska se ut. Om man inte brinner för något, blir det ju verkligen... sådär. Men det löser sig förhoppningsvis!

Vildängel: Jag håller med dig fullt och fast. Tack och lov så har jag ett ställe, min farmors hus, där tempot är så långsamt att det är som en annan värld. Långsamhetens lov borde vi alla få njuta av. Ibland.

Anonym sa...

Då har du blivit med lite 80-tals nostalgi där hemma! *ler*
Jaaa, Cosby, ja; de gillade man ju att se på , men det är kke som du säger. Allt gick mycket långsammare. Man börjar förstå varför folk i denna tid är så stressade kanske och att man inte hade samma stressjukdomar i samma utbredning då som nu.
Ha en fin dag.
Mvh Lallis

J sa...

haha,ja jag brukar också slötitta på dom i bland. Dallas kan vara riktigt kul att se faktiskt! haha

Anonym sa...

Det värsta är att de där tröjorna är högsta mode nu för de i den riktiga trendsvängen. Uhhhhhh....

Hem och Lycka sa...

Åh, vad nostalgisk jag blev, var ju höjdpunkten på tvtablåveckan! Cosby, den var ju superbra!

Signes Vind sa...

Tittade på alla Cosbyavsnitt men det känns verkligen längesedan nu. Kul att bli påmind!

anna k. sa...

Tack till er alla för era goa kommentarer! Huga, lite lite tid med att kommentera för tillfället :(

Kramar på er!

Anonym sa...

ååååh cosby show, min all time favoritt!

Tor Olsson sa...

Älskar när Eddie Murphy driver med Cosby i "RAW." Och man blir ju lite nyfiken på den där datorn som ska vara "the one."