15.12.07

Julpyssel

Hulda ville se lite av vad vi gjorde på pysselkvällen. Jag gjorde tre serier julkort med samma motiv. Här har vi ett av korten. Jag köpte ett antal färgade brevkort med kuvert på Panduro som fungerar som bas. Jag klippte ur ängeln och en "taggad" cirkel i guldfärgad kartong samt en remsa färgat papper som jag klippte i fransar. Sen är det bara att klistra i hop och dekorera med glitterlim på tub. Snabbt och kul! Det enda man ska tänka på är att lägga undan korten på tork, eftersom "glittret" behöver torka ett par timmar.

Har du svårt att komma i julstämning?
Gör som jag, s
ätt på Frank Sinatras 'The Christmast Album' och drick lite glögg! En garanterad myshöjare :) Ha nu en mysig helg alla kära vänner!

Kram AnnaKarin

P.s Tack till alla er som kommenterat - ni förgyller min vardag!

11 kommentarer:

Engsroom sa...

Jag ska prova med Sinatra, kanske det blir lite mer juligt då!
Ha en bra tredja advent!
Ella

Stämningsfullt sa...

Vad fint kort! Och vad kul att få ett som du gjort själv! Jobbar hela helgen men ssen ska jag smutta på glögg jag med! Kram.

Anonym sa...

Sinatra er fin, samme vil jeg si om Nat King Cole. Ingenting slår Nat King Cole, hans stemme var bare helt fantastisk! Og et annet album du lär bli glad av er faktisk (hihi) Dolly Parton og Kenny Rogers juleskiva. Den er jättefin! :)

Kram og god søndag :)

Hulda sa...

Kortet ble stilig! :) Kos deg på
3. søndag i advent! Her skal det skrives kort og pakkes gaver i dag.

Anonym sa...

Frankie boy funkar alltid! Det blir kanske lite idag när jag ska julstäda & slå in klappar!

Hem och Lycka sa...

Vilket fint kort! Nästa år får jag nog också göra våra egna tror jag.. kram!

Tingeltangel sa...

Vilka fina kort du gjort. Det är extra roligt att få så omtänksamma julhälsningar.

Iris // Alla dagars kaos sa...

Julstämmningen är det inget fel på här, dock beundrar jag er som sitter och pillar och pysslar med egna julkort. Jag som inte ens köpte några i år. Men men, riktigt fint blev ditt julkort iaf.

Ett tips är förresten Sarah Maclachlans julskiva Wintersong. Den fick mig på julhumör!

Lisa sa...

fransk sinatras julskiva är toppen. den ger mig den rätta julstämningen. Du har en jättefin och inspirerande blogg så jag hoppas det inte gjorde något att jag lag till dig på min länklista:)välkommen in till mig!!
GOD JUL!!

/lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Va du är flitig på att pyssla! Kul med egna kort! Så snyggt det var med dina julkulor under kupan i inlägget under... En riktigt GOD JUL önskar jag dig! Mari. ( Frank Sinatra och glögg, ja det är jul det! )

Beas sa...

Superfint kort...kul att pyssla eget.