"Näe, så är det inte, för det ser jag här i databasen". Jaha, eftersom man inte kan argumentera emot en databas så hade vi väl skrivit fel på plocklistan då.
Slutresultatet var att vi var tvungna att hyra ett släp, kånka ner alla 10 dörrar, skåpa in dem och köra iväg till Kungens kurva – IGEN! När lämnat tillbaka dörrarna gick vi för att leta reda på nya. Den här gången skulle vi vara smarta och kollade i databasen (för den har ju aldrig fel) som finns på ”plockepinn” avdelningen.
Jojo, luckorna skulle VISST ligga i fack 16, hylla 16. När vi kom till den berömda hyllan 16, fack 16, låg dörrarna i björkfaner där. Inte de vita som utlovats enligt databasen. De vita låg i hylla 16, fack 17!!!
Sur som ättika krävde jag svar! Alltså fick jag köa en halvtimme till. Den här gången var den manlige säljaren glad och go och förklarade ursäktande att det var ”Den mänskliga faktorn”! Jaha, finns det en mänsklig faktor på Ikea?!
Priset på den mänskliga faktorn för min del är:
1. ett humör som en helstekt citron
2. svårartad träningsvärk i benen – kan knappt gå
3. 485 kronor fattigare på släphyra :(
Image
21 kommentarer:
Spunk....liksom....
Förstår känslan
Ja fy fanken vad man blir irriterad när det strular och någon rycker på axlarna och skyller på allt möjligt... Naturligtvis skulle de ha stått för släphyra OCH rabatterat dörrarna! Hm...
Skicka ett mail till ikea med samma text som du skrivit här så kanske de kompenserar dig på nåt vis, man vet aldrig.. :) kan ju alltid vara en liten tröst.
Jag är säker på att IKEA kompenserar dig :-) Tidigare fick jag åka rätt så långt för att komma till IKEA. Köpte ett klädskåp och upptäckte när vi skulle skruva ihop det att det ena hyllplanet var trasigt....Ringde kundtjänst och frågade "Hur gör jag nu?" och att jag inte kunde åka x-antal mil för att byta. "Inga problem", sa damen på kundtjänst och ordnade så att vi fick ett nytt hyllplan hemskickad. Gratis! Och det trasiga hyllplanet? Jag frågade om vi skulle ta med och lämna in det vid nästa besök. Icke! Det kunde vi göra vad vi ville med!
Så testa! IKEA vill ju ha nöjda kunder :-) (och jag är inte sponsrad för att säga detta, tyvärr ;-))
Kram Gry
ojojoj... sånt är INTE kul! Att de inte bjöd på hyran eller varmkorv iallafall. Det ska bli väldigt spännande att se slutresultatet sen, tror det kommer bli superfint!
Kram
Jag skulle krävt dem på att betala omkostnaderna. Men det är ju lite Davids kamp mot Goljat.
Hoppas det löser sig, IKEA brukar vara bra att ha att göra med...
Kram vännen
Mia
Jag lider med dig... men tur att det i allafall ordnade sig till slut. Ska bli riktigt spännande att få se hur det blir :) Kram kram
Låter väldigt olikt IKEA, som brukar vara föredömliga på kundservice.
Hoppas det ordnar sig till slut och att slutresultatet blir bra!
Åh suck säger man bara!
Sura samtal med kundtjänsten på ikea har jag med upplevt. En sur som ättika tjej som bara vägrade hjälpa mig.. (Dom hade levererat fel bänksiva till ett kök) Sen ringde sambon upp och fick prata med samma tjej.. Och jösses vad len i rösten hon kunde bli! MORR!
Det är dåligt av dom och inte kolla upp så det verkligen inte var fel. Vilket det ju var!
kram!
Jag är glad att i finskan finns många kraftiga svårdomar som jag brukar ta till hjälp i liknande situationer. Efteråt i bilen alltså : )
Stackars, stackars dig! Förstår irritationen och all tid och energi detta krävt! Surt, när man bara vill att det ska bli klart, gärna fort också ;) Men bra blir det säkert! Kram
hallå, jag har haftdiskussioner med ikea om en annan grej, ring deras reklammationsavdelning, de ger dig säkert kompensation fför släpet. lycka till, har man inte högt blodtryck redan så kan man ju åka till ikea, jäklar vad det börjar ila i ådrorna ....kram lotten
Lyckan är ju att det blir bra till slut så det är bara att bita ihop och njuta av ditt fina rum istället. Du fick iallafall mig att le av din text. Kram
Alltid lika trist då sånt händer! Väntar med spänning på att få se hur det ser ut med alla nya skåp!
ÅHHHHHHHHHH.........Skulle bli galen!!!!
Du borde verkligen kräva nån slags kompensation kan jag tycka.
Men men det blir fint och det är huvusaken
Hälsningar/P-lina
Ha, ha ja inredning kan vara ett rent helvete! : ) Mari.
En bra grej är att alltid dubbelkolla artikelnumret på de paket man plockar. Inte nog med att personalen kan göra fel (ve och fasa) det finns även slarviga kunder som dumpar saker här och var när de ångrar sig, vilket resulterar i att nästa kund som kommer kan få helt fel vara med sig om den inte dubbelkollar.
Sååå typiskt IKEA!
Man blir så trött på dom.
Men jag hoppas det blir fint när det blir klart:)
Åh fy... tusan vad sur jag skulle blivit! Förstår dig till fullo! Arrghhh! Hej igen förresten, minns att jag brukade kika i din blogg förut men tappade visst bort dig. Men nu är jag här igen och har länkat så jag hittar hit igen. Ser fram emot att få se vitrindörrarna ;-) ~Josefine
Usch, sånt blir man sur för, mycket irriterande och jag hade reagerat precis likadant som du.. kram!
Skicka en kommentar