18.2.08

Nu är det klart!

Vad har vi lärt oss när det gäller storinköp från Ikea? Det stavas monteringshjälp! När man äntligen hittat logiken i hur man monterar, så åker man på pumpen igen. Nåt jävlas. Nåja, nu står allt på plats! En trevlig sak med det här projektet (från helvetet) är att min rätt så ohändiga man har visat sig kunna hantera en skruvmejsel som ett riktigt proffs! Problemet är väl att jag, "chefen", inte förstått de simplaste instruktioner :)

"Hur 17 får man in den där skruven i det där hålet???!!!" O. skakar på huvudet åt mina instruktioner :)
Hoppsan, vi kanske skulle förankra hyllorna i väggen också?! Här ser ni en liten glimt av att vi färgkordinerat böckerna. Nördigt - ja visst, men intrycket blir mycket lugnare än om man ställer dem huller om buller.

P.s Fler bilder kommer på vår nya bokhylla! Vill passa på att gratta C. till hennes efterlängtade inflyttning!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker också det är snyggare att färgordna böckerna om man har mycket böcker! :) Inte alls nördigt :)

Nettan sa...

Aldrig kul & behöva skruva ihop möblerna, desto roligare att handla dom.. =0).
Att färgkordinera böckerna vart ju jättesnyggt....ska tänka på det.
Kram Nettan

Helene på Rörvik sa...

Tycker ochså att det är snyggt när man sätter böckerna i färgordning!
Fin blogg du har :)
Helene

lottens vita och gröna sa...

härligt jag trodde jag var den enda nörden som har böcker på färg, jg har dessutom tagit av alla omslag, min man fatta ingenting...kram lotten

Annie - Annalunda sa...

Det är ju viktigt det där med böckerna... att färgkoordinera är inte alls dumt...och storleks...ja du hör ju att det finns fler nördar... :) Fin blogg du har..jag kommer gärna tillbaka!

Kram Annie

anna k. sa...

Therre: Jooo, lite är det väl??? :D

Nettan: Nä, fy för den lede för att skruva mer möbler :( Testa att sätta böckerna i färg - det gör stor skillnad!

Vaniljedrömmar: Men tack rara du!!

Lilla Blanka sa...

Det ser jättesnyggt ut..! Smart att ställa böckerna i färgordning :)Det får jag nog kopiera..jag ryser bara jag går förbi våran röriga bokhylla hihi
Kram
Mia

anna k. sa...

Lotten: Tar du av dem? Det skulle jag aldrig "våga" :) Jag är tvärtom med omslagen, rent ut sagt överdrivet petig med dem. Men du är i gott sällskap - färgmatchat rockar!!

Annorlunda: Aha, du sorterar efter storlek med?! Jag har nog ett tag innan jag hamnar där :) Bara trevligt om du kommer tillbaka!!

Blanka: Klart du ska köra med färger! Har man en gång börjat så...!

Skatan sa...

Hej! Ja, det är kul med en egen liten Pippi... :)

Jag tror det handlar om att gossen är mindre bra på att ta instruktioner än vad du är att ge ;-)

Sov gott!

Anonym sa...

Jaa Ikea.. vad ska man säga.. man sliter sitt hår i förtvivlan var eviga gång! Ändå släpar man hem paket efter paket därifrån! :)
Härligt och få se lite bilder från Er! :)
kram

W&W form sa...

Jag älskar att sätta böckerna i färg ordning. Gud vad snyggt det blir hos dig! kram

Jes/Vita villa vila sa...

Ha ha...ja det är inte alltid det lättaste med IKEA ;)

Önskar dig en fin vecka!
/Jes

På Norrgården sa...

Gratulerar till de färdigmonterade hyllorna! De färgkoordinerade böckerna såg jag faktiskt innan jag läste inlägget. Snyggt! Pusta ut nu då när det är klart och njut av hur fint det blev. Ha en bra kväll! /Kram Ida

Anonym sa...

Tycker att det är riktigt kul och snyggt att ni färgkoordinerat böckerna!!

Lella sa...

Ser ut att bli riktigt snyggt! Har ett liknande projekt på gång här hemma. Fast jag har inte kommit lika lång som du med att placera böckerna i färgordning, maken är helt fast i sin bokstavsordning. Estetik kontra praktiskt ingenjör ;o)
Tjing

Anna sa...

Fargekoordinert bokhylle er rett og slett det fineste! Jeg har også gjort det :) Fin blogg har du og, jeg la en link til den på min blogg – håper det er greit?
Anna