10.8.08

Då var det slut...

... på årets semester. Fast, jag ljuger inte om jag säger att det är otroligt skönt att vara hemma igen! Den här semestern blev inte precis som jag föreställt mig att den skulle bli (fast blir den någonsin som man tänkt det?). Jag trodde nog att jag skulle hinna:

- blogga mer
- besöka mer loppisar
- gå på auktion
- grilla mer
- umgås mer med familjen
- hitta ett par vettiga skor till ett bröllop
- läsa fler böcker

Trots att det var jobbigt att flänga runt i fyra veckor så måste jag nog säga att semestern blev helt underbar. Här kommer några höjdpunkter från vår SEMESTER 2008:

- att få se bästa väninnan gift (du ser hennes fötter på bilden ovan)
- att få umgås med mamma, syster, svåger, syskonbarn, mormor och mostrar
- att få dra upp tre stora aborrar i Stensjön
- att få bada naken i Havern
- att få fira bröllopsdag på Jöns Anders gården
- att få komma hem igen!

Hoppas att ni har haft en fin sommar allihop! Vill också passa på att skicka ett STORT, STORT tack till alla er som kommenterat hos mig den sista tiden!

11 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Gud så härligt med en 4veckors semester! Själv har jag jobbat hela sommarn men har iaf lite semester i slutet på augusti och början på september :) Jag är så nyfiken om du har mer bilder från jöns anders att visa?! Hälsningar MHow!

Skatan sa...

Bra med sådan positiv avslutning! Jag hör så många som enbart fokuserar på allt som aldrig blev av under sommaren. Det ena med det andra negativa ältas...Du verkar däremot ha förmågan att lyfta fram det bra framför annat. Tummen upp för det :)

Önskar dig en skön sommarkväll!

/Skatan

anna k. sa...

Mhow: Åh, jag ska hålla tummarna för att du får fint väder när du får ledigt! Visst har jag fler bilder från Jöns Anders - med andra ord, det kommer fler bilder!

Skatan: Puss på dig vännen för de fina orden - har inte tänkt det så men du har nog rätt, jag försöker verkligen fokusera på att tänka positivt!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Välkommen tillbaka :)
Verkar ha varit en underbar semester med resor och nöjen!
Kram.

På min gatan i stan sa...

Härligt!!! Det går så fort bara! Fina fötter! ;-)

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Det låter som om du har haft en riktigt härlig semester tycker jag! Själv forsätter jag min mammaledighet men känner ändå av att vardagslivet börjat eftersom sambon börjat att arbeta. Det har varit en härlig sommar -hoppas nu att hösten kommer vara lika härlig den med.

Kram Jenny

Anonym sa...

Vad kul att du är tillbaks... & vilken underbar semester du haft :) Önskar dig en trevlig första dag på jobbet! Kram kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Tja, semstern blir aldrig som man tänkt, man vill göra så mycket, upptäcka så mycket och bara ligga i hängmattan 2 veckor som allt som oftast är en utopi men du hann med mycket trevligt ändå tycker jag! Så trevligt med omnämningen i Lantliv, grattis till den och ha en fortsatt bra vecka! Mari.

anna k. sa...

Pethra: Tack - jo, nog är jag utvilad! Lite hårt att vara tillbaka på jobbet bara :)

Stämningsfullt: Mmm, det var toppen, hoppas din sommar varit fin!

Marre: Visst är hennes fötter för bedårande? Jag hoppas att få möjlighet att visa hennes klänning, för den var 'one of a kind'!

Jenny: Visst är det ganska skönt att man får återgå till de vanliga rutinerna? Hoppas du och gullungen får en skön höst ihop :)

Ljuvligt hemma: Tack raring! Jag överlevde... knappt :D

Mari: Oh ja, det blev toppen trots alla förutsatser! Har jag blivit omnämnd i Lantliv???? Gudars, det har jag alldeles missat! Är det i senaste nummret eller?

Anonym sa...

Det låter skönt! Ha det så bra.

Anonym sa...

Tänk va synd att jag inte visste du var på jönsanders! Jag bor 150 m därifrån. Hade kunnat bjuda på fika, du har en av mina favoritbloggar jag besöker.

Kram / Lena