11.2.09

Tidlös lampa

Det är nog den mulliga formen och den tomatröda färgen som gör att jag är helt såld på den här lampan från brittiska Pedlars. Lampan är också ett ytterligare bevis på att god design är tidlös, lampan har producerats ända sen början av förra seklet. Snyggt!
Appropå att "god design" är tidlös, det samma måste också i vissa fall gälla musik! Här om dan satt jag skrek/sjöng i bilen på väg till jobbet när jag hörde den här låten på radion för första gången på säkert 15 år. Jag kunde inte låta bli för jisses vad jag har dansat till den när jag gick i mellanstadiet! Sååååå bra!!!!

Uppdatering 12/2: Helena från Room and Serve visar en annan, kanonsnygg lampa! Klicka här.

4 kommentarer:

dreamhouse sa...

vad kul är du är 'tillbaka', även fast du inte var borta..kram

anna k. sa...

Dreamhouse: Tack raring!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jättesnygg lampa!! Jag skulle nog välja en i silver eller cream...
Kram!

anna k. sa...

Stämningsfullt: De är också kanonfina färger, speciellt den krämfärgade! Men jag är ju lite svag för rött jag :)