25.1.11

[ Moodboard ] Svarta rum

Överallt i bloggar och press ser vi inlägg och reportage om den senaste trenden med gråtonade väggar. I dag tar jag det ett steg längre och inspireras av svarta rum och detaljer. Det totala mörkret, kontrasterna och känslan av omslutenhet känns mer och mer rätt... Dessutom lite spännande no-no! För i Sverige, med det svaga vinterljuset, är svart något av den mest förbjudna färgen som finns. Jag har ställt frågan om svarta rum förut men ställer den igen; Vad känner du?


Bild 1 härifrån + två + tre + fyra + och fem

2 kommentarer:

Ninette sa...

Jag tycker det ser ursnyggt ut på bild, men våga måla det hemma - det är säkert en helt annan grej. Själv är jag mer för grått i så fall, skulle gärna tapetsera eller måla med svart, men misstänker att jag ganska snabbt skulle tröttna och måla om det igen.

Det ligger nog nåt i att man använder mer ljusa färger här i norden känner jag, åtminstone jag här i Finland är mer än trött på den eviga långa vintern... Det räcker liksom med svart ute mer än halva dygnet utan att jag skall orka se på det inne också, men samtidigt ser det ju superläckert ut på bilderna! speciellt i kombination med andra färger, som på bilden längst ner till vänster.

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Hej, målade i helgen, efter en tids övervägande, en vägg i pitch black, "Farrow & Ball".
Jag är otroligt nöjd, hela rummet ändrade karaktär,
blev elegant och värdigt,
första gången jag lyckats med det uttrycket;)
Glada hälsningar
Becky