27.4.06

Balkongliv

Mina tankar surrar så gott som dagligen runt balkongen och det kommande balkonglivet! Jag klurar och tittar runt efter passande krukor, bord och liknande. Oavsett vart jag vänder mig fastnar jag för saker gjorda i zink.

Zink är både tåligt och vackert!

Dessutom blir zinken vackert patinerad med åren! Här har jag plockat ut några mycket prisvärda pryttlar som jag gillar från Ikea och Granit!

Det lutar åt:
- vita, målade Gränsforskrukor till farmors pelargoner
- zinkkärl till den rosa rosenskäran och heliotropen

Vackert och gott till livets goda - helt enkelt!

/Anna

Det verkar som om Pettree konceptet åker på råflopp... Jag håller med panelen - men varför har jag en känsla av att vi kommer att få se den här prytteln överallt?!

5 kommentarer:

Hulda sa...

Jeg er også veldig glad i zink og emaljekrukker og baljer. Har en stor zinkbalje som jeg skal plante i. Du er ikke alene om å tenke på hvordan du skal ha det i hagen og på balkongen, jeg er likedan. I dag har jeg plantet stemor i krukker. De står i kassen min ute på trappa. (Bilder på bloggen..)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Zink är jättefint! Jag har en del zinkgrejer sedan jag var med balkong för fem år sedan. Skönt att se att det funkar fortfarande!

Anonym sa...

Saida, man kan inte rätt jämt!
Den här gången tror jag att din kristallkula är lite dammig, jag är säker på att vi slipper Pettree...

Gå in på
http://www.pinjong.se/balkong.php
där kan du se balkongen jag gjorde till balkongutställningen på Ulriksdal Flower Show förra året, kanske får du någon idé där...
(ingen zink, desto mer betong)

Anonym sa...

Fina saker!

anna k. sa...

Hej "flicker"! Du Anneli, jag hoppas verkligen att Saida antennen har fel den här gången för Pettree är verkligen en vedervärdig sak.

Visst den klarar säkert av sitt korta leverne (några månader) i sin lilla bubbla - man kan vattna osv.

Men det känns som fel om ni frågar mig.

Vad spännande med balkong (visste inte att du var med och ställde ut), jag genast gå in och titta!