17.6.06

My Donna

Trots min något avoga inställning till religiösa föremål, så har jag verkligen fastnat för Annelis 'My Donna'! Jag lyckades övertyga min allt för blygsamma vän att mejla mig några bilder - för de måste visas upp för fler! Så här är hon; 'My Donna', som är lika fin i trädgården som på fönsterbrädan! Tydligen åldras betong mycket fint utomhus och får en vacker patinerad yta.

Svärfar fyller år snart, så en 'My Donna' kanske vore det perfekta skyddshelgonet mot ilskna mördarsniglar i trädgårdslandet - för visst är hon fin?!

/Anna

My Donna finns bl.a. på Ambiance och Svensk Slöjd i Stockholm. Om du inte har vägarna förbi där kan du beställa direkt från Pinjong.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig. Man får jo en indre ro nær man tittar på dom. Jag vil ha i min hage. Heidi

Anonym sa...

Den är jättefin och jag blir glad ända in i själen över alla dessa talangfulla människor man stöter på i bloggosfären. Visst är det inspirerande!

anna k. sa...

Heidi:
Jag tror Donnan skulle vara jättefin i trädgården! Svärfar har andra betongskulpturer i sin trädgård och de är så vackra att se på året om!

Frida:
Eller hur! Jag blir grön av avund över dessa flitiga och duktiga människor som arbetar med sina händer! Själv har jag inte ett uns av det i mig i kroppen - men jag önskar att jag hade!

Det var dessutom kul att få se dina betongalster till din fiberclay kruka!

Anonym sa...

Åh, vilket fint inlägg du gjort om My Donna! Tack raring!!

anna k. sa...

Anneli:
Du har förtjänat det, med bravur!!

Anonym sa...

Här har du flera donner :)
http://www.hjemkjarehjem.com/index.php

anna k. sa...

Monica: Tack - ska gå och kika!