3.2.09

Att blogga

Om man som jag, snart är inne på sitt tredje år som bloggare, så antar jag att det är naturligt att man funderar på vad man håller på med. Bloggpausen gäller fortfarande :) men det är ju som svårt att hålla sig borta härifrån på allvar - för det är ju för kul helt enkelt!

Just nu funderar jag på hur ofta och på vad jag ska blogga om. Jag tror att jag ska bredda mig lite och blogga om lite mer än bara inredning, en sak som intresserar mig mycket är fotografi. Vackra bilder betyder enormt mycket för mig och triggar alltid igång något hos mig. Nu, när det är som gråast, bläddrar jag igenom alla tidningar som jag inte hunnit läsa ordentligt. Ofta, ofta så är det bilder av Anna Kern som jag fastnar för. Hennes bildspråk är sakligt men alltid inspirerande och framför allt säljande, jag köper hennes budskap med hull och hår!

Att hon dessutom är duktig på porträtt (vilket alla som är duktiga på att plåta interiör inte alltid är) gör att jag gillar hennes bilder extra mycket! Kika in och beundra hennes bilder, som du garanterat känner igen sen förr, du med!
Jo, nu till din hjälp - är det något som du tycker att jag borde blogga om? Kom jättegärna med förslag på ämnen! Bilderna ovan är givetvis tagna av Anna Kern! Och du - har du varit inne och kommenterat här på sistone eller bara gått in och kikat på bloggen - TACK!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Det vore kul att få läsa lite inspirerade om bröllop!

Brunkullan sa...

Väldigt inspirerande:)
Och så kul att kika in och hitta lite inlägg igen:)

Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så vackra och inspirerande blder!
Jag tycker att det är en bra idé att även blogga om fotografi! Det är många i den här bloggvärlden som är intresserade av det. Och det viktigaste är ju att DU gillar det du bloggar om ! Det blir dessutom bra resultat då :)
Kram!

Skatan sa...

Hej! Kul att höra av dig :) Ja, inspirerande foton är alltid intressant att titta på. Själv drar jag mig dock för det av någon anledning och tänker att det skall vara någonting jag har gjort eller liknande. Då ökar dock kraven rejält och så blir bloggandet inte riktigt vad jag vill att det skall vara.Således - jag slår ett slag för din idé! Den är mycket bra, och som läsare uppskattar jag den. Kanske kan du fokusera våren och trädgård nu en tid? Jag fick en torsdags-inbjudan att torsdagsblogga om just uteliv och trädgård. Jag tror jag skall haka på den bara för att få lite snurr på idéerna :)

Uj, vad långt det blev. Sorry!

Ha en fin dag.

kram.

Hem och Lycka sa...

Jag tycker du ska blogga om sånt du själv tycker är intressant helt enkelt, då blir det inspirerande även för dig själv!

kram

Nina sa...

öhh kanske blogga om vad som faller en in kanske ?
inte behöver man nischa sig eller har jag missuppfattat det hela?

kram på dig och kul att du är tillbaka !

Dante sa...

jätte mysigt blogg...tycker den var mycket inspererande...tack för det ;)

Anonym sa...

Gissa om jag blev förvirrad när jag kikade in, trodde först jag hamnat fel :P Kul att se ett litet avtryck från dig. Klart du kan "bredda" dig, meningen är ju att du ska skriva om det du tycker om!

Kram Jessica

Anonym sa...

Oj vad härligt! Det var annat än min trista uteplats...

Anonym sa...

Jag bloggar brett.. Om allt i mitt liv, vilket jag gillar att göra. Men vissa vill ju inrikta sin blogg på en speciell sak, vilket man helt väljer själv hur man vill göra.

Tycker du ska göra som du vill och känner!

Minne sa...

Det var underbara bilder. Jag håller med om att du kan blogga om vad du vill och det du tycker är roligt. Tycker man om något och känner för det så blir det oftast bra. Ha en skön helg!

W&W form sa...

Hej Kära.
Jag har alltid sett din blogg som en inspirationskälla. Jag tycker du ska fortsätta som du gjort innan men kanske krydda med lite nytt för din egen skull. Det viktigaste är att du bloggar om det som gör dig själv glad, det som ger dig inspiration eller vad som fångar ditt intresse. Kör bara på, det är du som gör din blogg speciell och trevlig att läsa. Kram

Beas sa...

Det är DIN blogg. Vi gillar DIG!

Det kan inte bli annat än rätt om du bloggar utifrån DIG SJÄLV!

Kram Bea

marianaskeramik sa...

roligt att du längtar lite tillbaka.
jag skulle tycka att det vore roligt att läsa om när man presenterar någon annan lite som du gjorde med anna kern nu i detta inlägg men lite djupare. det kan ju vara allt ifrån andra bloggare, konstnärer, konsthantverkare, inredare, trädgårdsmästare......ja listan är oändlig. fast vikigt är ju att du tycker att det är kul det är ju då det blir bäst.
ha de gott
marianaskeramik

In my house sa...

Hej hej.,... Mysig blogg du har! och underbara fågelburar på bilden! visst är det kul att fota,,, och typ bara se fina bilder!!!!
- Jag tycker inte att man behöver låsa sig inom en viss typ av ämne i bloggen... Så bredda du dig =) bara kul!!!!

(första gången jag kikar in här)

Kram josse

Anonym sa...

Jeg synes du skal blogge som du har gjort. Kanskje ta med litt mat innimellom, resept og så?
Ha det så fint :)

Bygatan sa...

Men va kul att du börjar längta tillbaka. Är in här titt som tätt för att se om du är här;-)

Vilka fina trädgårdsbilder!! Ska kolla in hennes sida.

Ha en bra vecka, kram Lena

Mary-Laure sa...

How beautiful!
Green is my favorite color, always so refreshing.

Anonym sa...

Fina bilder, bravo!/A

Lina sa...

JAg är också inne på mitt tredje år och jag måste erkänna att det stannat av lite nu... inte inlägg lika ofta, inte lika duktig på att kommentera... JAg gillar din stil på lantlig inredning!! HA en bra kväll!